رضــrezaــا
کاربر ویژه
مدلی مانند مرسدسبنز E63 AMG واگن، خودرویی نیست که بتوان به آسانی در مورد آن نظر داد و ایراداتی به آن وارد کرد. در واقع، خورههای اتومبیل، در برخورد با E63 واگن، یک عشق واقعی را تجربه خواهند کرد. هدف از این مطلب نیز، بررسی امکانات و قابلیتها با جزئیات فراوان نخواهد بود، زیرا E63، نه قابل اندازهگیری است و نه با خودرویی دیگر قابلمقایسه است. قابلیتهای این مدل، در حدّ بسیار بالایی قرار دارند و این موضوع از برخی جهات، خستهکننده به نظر میرسد! ۱۰۰ هزار دلاری که احتمالاً برای بهدست آوردن این خودرو، خرج خواهید کرد، واقعاً ارزشش را خواهد داشت. البته ۱۰۰ هزار دلار، پول کمی نیست و نباید بهراحتی برای آن تصمیم گرفت.
2014 E63 AMG S-Model 4MATIC Wagon E-Class
خانواده E63، عضوهای خیلی کمی دارد: سدان کلاس E و واگن کلاس E، که اتفاقاً سواری بسیار لذتبخشی دارند. AMG نیز وقار و آرامش آنها را حفظ کرده است. موتور به کار رفته که این خودرو را کاملاً پرتکاپو کرده، از نوع موتورهایی است که در مدلهایی مانند E63 سدان، S63، CLS63 و ML63 بهکار رفته است. این موتور، هشت سیلندر، با توربوشارژر است و گنجایشان ۵/۵ لیتر است و مواد به کار رفته در ساخت آن، تماماً از آلومینیوم است. خروجی این نوع موتور، بسته به کاربردهای گوناگون، متفاوت خواهد بود؛ امّا با توجه به اینکه خودِ مرسدسبنز هم از حالوروز مشتریانی که چنین مدلهایی را میخرند، آگاه است، موتور ۵۰۰ اسببخاری خود را در تریم سری S از E63 واگن عرضه کرده است. موتور E63 واگن، 577 اسببخار قدرت دارد و گشتاور تولیدی آن ۸00 نیوتنمتر است. این عملکرد، ۱۵ اسببخار از فراری ۴۵۸ ایتالیا بیشتر است و همچنین، گشتاوری برابر با نسل قبلی دوج وایپر دارد. نتیجه، تا حدودی شگفتآور خواهد بود. مرسدسبنز، E63 واگن را تنها به صورت دودیفرانسیل عرضه میکند و تنها صدایی که در داخل کابین خواهید شنید، سر و صدای مسافران و سرنشینان خواهد بود. گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتری در بازهای بین ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه از موتور، در دسترس خواهد بود و شیفت دنده در سیستم هفتدنده اتوماتیک، کاملاً راحت انجام میشود. شتاب این خودرو نیز فوقالعاده است و تا رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ثانیه، بیشتر از ۳/۴ ثانیه، فاصله نخواهد بود. همچنین در تست عبور از یکچهارم مایل که E63 واگن آن را در مدت ۱۱/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۹۶/۳ کیلومتر بر ساعت، طی میکند، کیفیت مرسدسبنز، کاملاً قابلدرک است.
2014 E63 AMG S-Model 4MATIC Wagon E-Class
خانواده E63، عضوهای خیلی کمی دارد: سدان کلاس E و واگن کلاس E، که اتفاقاً سواری بسیار لذتبخشی دارند. AMG نیز وقار و آرامش آنها را حفظ کرده است. موتور به کار رفته که این خودرو را کاملاً پرتکاپو کرده، از نوع موتورهایی است که در مدلهایی مانند E63 سدان، S63، CLS63 و ML63 بهکار رفته است. این موتور، هشت سیلندر، با توربوشارژر است و گنجایشان ۵/۵ لیتر است و مواد به کار رفته در ساخت آن، تماماً از آلومینیوم است. خروجی این نوع موتور، بسته به کاربردهای گوناگون، متفاوت خواهد بود؛ امّا با توجه به اینکه خودِ مرسدسبنز هم از حالوروز مشتریانی که چنین مدلهایی را میخرند، آگاه است، موتور ۵۰۰ اسببخاری خود را در تریم سری S از E63 واگن عرضه کرده است. موتور E63 واگن، 577 اسببخار قدرت دارد و گشتاور تولیدی آن ۸00 نیوتنمتر است. این عملکرد، ۱۵ اسببخار از فراری ۴۵۸ ایتالیا بیشتر است و همچنین، گشتاوری برابر با نسل قبلی دوج وایپر دارد. نتیجه، تا حدودی شگفتآور خواهد بود. مرسدسبنز، E63 واگن را تنها به صورت دودیفرانسیل عرضه میکند و تنها صدایی که در داخل کابین خواهید شنید، سر و صدای مسافران و سرنشینان خواهد بود. گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتری در بازهای بین ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه از موتور، در دسترس خواهد بود و شیفت دنده در سیستم هفتدنده اتوماتیک، کاملاً راحت انجام میشود. شتاب این خودرو نیز فوقالعاده است و تا رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ثانیه، بیشتر از ۳/۴ ثانیه، فاصله نخواهد بود. همچنین در تست عبور از یکچهارم مایل که E63 واگن آن را در مدت ۱۱/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۹۶/۳ کیلومتر بر ساعت، طی میکند، کیفیت مرسدسبنز، کاملاً قابلدرک است.
E63 وزن کمی هم ندارد و ۲۱۴۷ کیلوگرم است. نیروی وارده در پیچها در آن 0.97g است و از سرعت ۱۱۲/۵ کیلومتر بر ساعت میتواند در فاصلهی ۴۶/۶۳ متر، کاملاً متوقف شود. تنها ایرادی که میتوان به E63 AMG واگن 4MATIC گرفت، استفاده نکردن از موتورهای با گشتاور ۹۰۰ نیوتنمتری مورد استفاده در خودروهای کلاس S از AMG است. امّا با وجود قابلیتهایی که از E63 دیده شد، این موضوع، چندان مهم نیست. در دنیای درهم و برهمی که انسان هر روزه با آن سر و کار دارد، دیدن و لمس کردن چنین سیستم کاملی، یک موهبت است. [دانلود ویدئو]
مشخصات:
[*=center]نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ سرنشین، پنج در واگن.
[*=center]قیمت مدل تست: ۱۱۴۱۶۵ دلار (قیمت پایه: ۱۰۳۲۹۵ دلار)
[*=center]نوع موتور: DOHC 32-valve V8 توربورشارژر و خنککننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور مستقیم.
[*=center]گنجایش: ۵۴۶۱ سیسی.
[*=center]قدرت: ۵۷۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.
[*=center]گشتاور: ۸۰۰ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه.
[*=center]گیربکس: هفت دنده اتوماتیک با قابلیت پدل شیفتر.
ابعاد:
[*=center]فاصله دو محور چرخها: ۲/۸۷۵ متر.
[*=center]طول ماشین: ۴/۹۱ متر.
[*=center]عرض: ۱/۹۴ متر.
[*=center]ارتفاع: ۱/۵۲متر.
[*=center]وزن کلی: ۲۱۴۷ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
[*=center]صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: گیربکس دستی ۳/۴ ثانیه.
[*=center]صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: گیربکس دستی ۸ ثانیه.
[*=center]استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۱ ثانیه.
[*=center]عبور از یکچهارم مایل:۱۱/۷ ثانیه با سرعت ۱۹۶/۳ کیلومتر بر ساعت.
[*=center]سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت.
[*=center]مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶۳ متر.
[*=center]نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: گیربکس دستی، نیروی 0.97 g .
مصرف سوخت:
[*=center]سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه.
[*=center]مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در صد کیلومتر.