Maryam
متخصص بخش ادبیات
گاهی با معرفی نسل جدید از یک خودرو، طراحی جدید در نگاه اول برایمان مانند یک فرد غریبه در یک مهمانی خانوادگی به نظر می آید. این اتفاق وقتی بیشتر ملموس می شود که سبک طراحی مثلا توسط پرفسور واگنر و همکارانش در مرسدس بنز به کلی دچار دگرگونی شده باشد و حتی خیلی از منتقدان سبک جدید طراحی را ظاهری استخوانی برای محصولات بنز قلمداد کنند.
اما قبل از قضاوت در مورد یک خودروی جدید بهتر است نصیحت مدیر سابق دپارتمان طراحی BMW را جدی بگیریم. Chris Bangle معتقد است که "نباید از طریق عکس ها و تصاویر مجلات به نقد یک خودروی جدید پرداخت و حتما باید آن را از نزدیک ببینید و از زوایای مختلف به آن نگاه کنید تا به اشتباه نیفتید."
بارها شنیده ایم که به خودرو های شاسی بلند SUV گفته می شود. اما این اصطلاح مخفف چیست و چه معنایی دارد؟
Sport Utility Vehicle که به صورت مخفف به آن SUV گفته می شود، در تعریفی ساده به خودرو های شاسی بلندی گفته می شود که به ما توانایی هم زمان رانندگی در خیابان و بیابان را می دهند. معمولا در آنها قوای موتور به چهار چرخ انتقال پیدا می کند و از دهه ی 90 شاهد محبوبیت بیشتر آنها در نزد مردم و کارخانه های اتومبیل سازی بودیم.
تقریبا دو سالی هست که مرسدس بنز رده متوسط SUV خود را فقط «M کلاس» می خواند اما به نظر می رسد بعضی منتقدان حتی بعد از معرفی نسل سوم با کد اتاق W166 هنوز ترجیح می دهند آن را به همان نام قدیمی یعنی ML صدا کنند. خودروی جدید با دو موتور 4 و 6 سیلندر که به طور متوسط 25% مصرف سوخت کمتر را به همراه می آورند تا ماه نوامبر وارد بازار می شود.
اگر کمی بیشتر تحمل کنید شرکت AMG هم وعده داده تا مثل همیشه مدل هشت سیلندر خود را به دست علاقه مندان برساند. با توجه به دیده شدن مدل M63 AMG در حوالی Nürburgring که در آلمان واقع است و محل آزمایش بسیاری از خودروهاست، امیدواری ما به عرضه مدل AMG در آینده ای نزدیک قوت بیشتری می گیرد.
M-Class جدید لیست بلند بالایی از امکانات و گزینه های گوناگون را با خود به همراه دارد که پیش از این در S-Class و یا E-Class جدید به دیدنشان عادت داشتیم. به غیر از عرضه ی یک مدل 4 سیلندر که برای اولین بار در این رده اتفاق می افتد، M کلاس رکورد کمترین ضریب پسا را نیز با خود به همراه آورده است.
فارغ از القابی که به سبک جدید طراحی مرسدس بنز داده می شود، محصول جدید مرسدس از همان نگاه اول به مخاطب می قبولاند که در مقابل یک خودروی لوکس قرار گرفته. وقتی از رو به رو به M کلاس نگاه کنیم، منتقدان طراحی نسل جدید را با کلماتی نظیر تنومند و با شکوه خطاب می کنند. در خصوص طراحی کنار خودرو، کارشناسان معتقدند خط شانه یا Character Line به M کلاس 2012 شخصیتی پر ابهت بخشیده.
اما نگاه کردن به قسمت عقب خودرو برای بعضی ها چندان خوشایند نبوده. شاید ریشه ی بعضی انتقاد ها در خصوص طراحی خارجی از همین جا سر چشمه بگیرد. منتقد سایت Left Lane News اعتقاد دارد که در بعضی زوایا بیننده احساس مواجهه با برند آلمانی را از دست می دهد. نویسنده ی سایت Autoblog هم نسبت به طراحی بعضی از قسمت ها حسابی گله مند است. اما نورپردازی چراغ های عقب برای خیلی از نویسندگان دارای جذابیتی بوده که شاهد انعکاس آن را در مطالبشان هستیم.
وقتی به داخل خودرو می رویم و درب را می بندیم، به طرز عجیبی از شدت صدای مخالفان کاسته می شود. بعد از طراحی داخل C کلاس در سال 2008 و سرایت آن به نسل جدید E کلاس که سرو صدای زیادی در مجامع خودرویی به پا کرد، CLS 2012 با سبکی کاملا جدید طراحی شد.
این طور که پیداست حالا استدیو Como که در ایتالیا واقع است و مسئولیت طراحی داخلی محصولات بنز را بر عهده دارد آن راه را ادامه داده و ما شاهد به بلوغ رسیدن آن سبک در M 2012 هستیم. منتقد سایت NetCarShow داخل دست پخت جدید طراحان بنز که با ترکیب آلومینیوم وچوب مرغوب و مواد با کیفیت طراحی شده را قدرتمند و مهیج توصیف می کند و معتقد است که خطوط هماهنگ داخل خودرو به سرنشین و راننده احساس نشاط می دهد و در نهایت طراحی داخل را محصول ترکیب دو کلمه می داند. هیجان و علاقه مندی به تملک آن!
حالا اگر شما هم علاقه مند به تملک این خودرو شده اید بهتر است بدانید که همین پاییز می توانید آن را با پرداخت مبلغی در حدود46 هزار یورو یا 65 هزار دلار در پارکینگ خانه تان داشته باشید. البته اگر پارگینگ منزل شما فعلا در خارج از ایران واقع شده باشد.
نظر شما در مورد طراحی SUV جدید مرسدس بنز چیست؟ فعلا که باید به دیدن تصاویر آن در سایت ها و مجلات اکتفا کنیم. شاید هم آن در خیابان های ایران بعد از عبور از موانع گمرک مشاهده کردیم.
منبع : نارنجی
اما قبل از قضاوت در مورد یک خودروی جدید بهتر است نصیحت مدیر سابق دپارتمان طراحی BMW را جدی بگیریم. Chris Bangle معتقد است که "نباید از طریق عکس ها و تصاویر مجلات به نقد یک خودروی جدید پرداخت و حتما باید آن را از نزدیک ببینید و از زوایای مختلف به آن نگاه کنید تا به اشتباه نیفتید."
بارها شنیده ایم که به خودرو های شاسی بلند SUV گفته می شود. اما این اصطلاح مخفف چیست و چه معنایی دارد؟
Sport Utility Vehicle که به صورت مخفف به آن SUV گفته می شود، در تعریفی ساده به خودرو های شاسی بلندی گفته می شود که به ما توانایی هم زمان رانندگی در خیابان و بیابان را می دهند. معمولا در آنها قوای موتور به چهار چرخ انتقال پیدا می کند و از دهه ی 90 شاهد محبوبیت بیشتر آنها در نزد مردم و کارخانه های اتومبیل سازی بودیم.
تقریبا دو سالی هست که مرسدس بنز رده متوسط SUV خود را فقط «M کلاس» می خواند اما به نظر می رسد بعضی منتقدان حتی بعد از معرفی نسل سوم با کد اتاق W166 هنوز ترجیح می دهند آن را به همان نام قدیمی یعنی ML صدا کنند. خودروی جدید با دو موتور 4 و 6 سیلندر که به طور متوسط 25% مصرف سوخت کمتر را به همراه می آورند تا ماه نوامبر وارد بازار می شود.
اگر کمی بیشتر تحمل کنید شرکت AMG هم وعده داده تا مثل همیشه مدل هشت سیلندر خود را به دست علاقه مندان برساند. با توجه به دیده شدن مدل M63 AMG در حوالی Nürburgring که در آلمان واقع است و محل آزمایش بسیاری از خودروهاست، امیدواری ما به عرضه مدل AMG در آینده ای نزدیک قوت بیشتری می گیرد.
M-Class جدید لیست بلند بالایی از امکانات و گزینه های گوناگون را با خود به همراه دارد که پیش از این در S-Class و یا E-Class جدید به دیدنشان عادت داشتیم. به غیر از عرضه ی یک مدل 4 سیلندر که برای اولین بار در این رده اتفاق می افتد، M کلاس رکورد کمترین ضریب پسا را نیز با خود به همراه آورده است.
فارغ از القابی که به سبک جدید طراحی مرسدس بنز داده می شود، محصول جدید مرسدس از همان نگاه اول به مخاطب می قبولاند که در مقابل یک خودروی لوکس قرار گرفته. وقتی از رو به رو به M کلاس نگاه کنیم، منتقدان طراحی نسل جدید را با کلماتی نظیر تنومند و با شکوه خطاب می کنند. در خصوص طراحی کنار خودرو، کارشناسان معتقدند خط شانه یا Character Line به M کلاس 2012 شخصیتی پر ابهت بخشیده.
اما نگاه کردن به قسمت عقب خودرو برای بعضی ها چندان خوشایند نبوده. شاید ریشه ی بعضی انتقاد ها در خصوص طراحی خارجی از همین جا سر چشمه بگیرد. منتقد سایت Left Lane News اعتقاد دارد که در بعضی زوایا بیننده احساس مواجهه با برند آلمانی را از دست می دهد. نویسنده ی سایت Autoblog هم نسبت به طراحی بعضی از قسمت ها حسابی گله مند است. اما نورپردازی چراغ های عقب برای خیلی از نویسندگان دارای جذابیتی بوده که شاهد انعکاس آن را در مطالبشان هستیم.
وقتی به داخل خودرو می رویم و درب را می بندیم، به طرز عجیبی از شدت صدای مخالفان کاسته می شود. بعد از طراحی داخل C کلاس در سال 2008 و سرایت آن به نسل جدید E کلاس که سرو صدای زیادی در مجامع خودرویی به پا کرد، CLS 2012 با سبکی کاملا جدید طراحی شد.
این طور که پیداست حالا استدیو Como که در ایتالیا واقع است و مسئولیت طراحی داخلی محصولات بنز را بر عهده دارد آن راه را ادامه داده و ما شاهد به بلوغ رسیدن آن سبک در M 2012 هستیم. منتقد سایت NetCarShow داخل دست پخت جدید طراحان بنز که با ترکیب آلومینیوم وچوب مرغوب و مواد با کیفیت طراحی شده را قدرتمند و مهیج توصیف می کند و معتقد است که خطوط هماهنگ داخل خودرو به سرنشین و راننده احساس نشاط می دهد و در نهایت طراحی داخل را محصول ترکیب دو کلمه می داند. هیجان و علاقه مندی به تملک آن!
حالا اگر شما هم علاقه مند به تملک این خودرو شده اید بهتر است بدانید که همین پاییز می توانید آن را با پرداخت مبلغی در حدود46 هزار یورو یا 65 هزار دلار در پارکینگ خانه تان داشته باشید. البته اگر پارگینگ منزل شما فعلا در خارج از ایران واقع شده باشد.
نظر شما در مورد طراحی SUV جدید مرسدس بنز چیست؟ فعلا که باید به دیدن تصاویر آن در سایت ها و مجلات اکتفا کنیم. شاید هم آن در خیابان های ایران بعد از عبور از موانع گمرک مشاهده کردیم.
منبع : نارنجی