در روز هاي پر هياهوي شهر لس آنجلس و در زماني كه همه نگاه ها معطوف نمايشگاه خودروي 2012 اين شهر است همزمان و در سكوت كامل رقابت طراحي مفهومي 2012 اين شهر نيز در حال برگزراي است. نمايشگاه و رقابتي كه ميزبان ايده هاي خلاقانه و آينده نگر مغز هاي متفكر شركت هاي بزرگ دنياست تا فارق از محدوديت هاي اقتصادي و حتي تكنولوژيك ايده هاي خود را روي كاغذ اورده و بذري براي آينده بكارند.
يكي از چشمگير ترين نمونه هاي ارائه شده در اين رقابت مدل مفهومي سوبارو براي پليس هاي گشت اتوبان در سال 2025 است. محصولي كه رئيس تيم طراحي كمپاني سوبارو يعني ديويد كوهن را به عنوان رئيس تيم طراحي خود مي بيند، فردي كه در كنار مت ورني وظيفه پرورش اين ايده را بر عهده داشتند تا در كنار باقي اعضاي ژاپني تيم اين محصول جذاب را براي رقابت طراحي كانسپت لس آنجلس آماده كنند.
نام اين محصول sharc (subaru highway automated response concept) يا خودروي واكنش سريع خودكار سوبارو است. وسيله اي كه هدف اصلي آن توليد خودرويي است كه با استفاده از الياف كربن دوست دار طبيعت ساخته شده و آلايندگي آن نيز صفر است. sharc به طور كامل اتوماتيك بوده و براي هدايت و گشت زني در اتوبان ها نيازي به راننده و يا هر نيروي انساني ديگري ندارد. و اين دقيقا مشخصه ايست كه آن را براي گشت زني 24 ساعته در مسير هاي گوناگون برتر از رقباي ديگرش مي نمايد.
يكي از چشمگير ترين نمونه هاي ارائه شده در اين رقابت مدل مفهومي سوبارو براي پليس هاي گشت اتوبان در سال 2025 است. محصولي كه رئيس تيم طراحي كمپاني سوبارو يعني ديويد كوهن را به عنوان رئيس تيم طراحي خود مي بيند، فردي كه در كنار مت ورني وظيفه پرورش اين ايده را بر عهده داشتند تا در كنار باقي اعضاي ژاپني تيم اين محصول جذاب را براي رقابت طراحي كانسپت لس آنجلس آماده كنند.
نام اين محصول sharc (subaru highway automated response concept) يا خودروي واكنش سريع خودكار سوبارو است. وسيله اي كه هدف اصلي آن توليد خودرويي است كه با استفاده از الياف كربن دوست دار طبيعت ساخته شده و آلايندگي آن نيز صفر است. sharc به طور كامل اتوماتيك بوده و براي هدايت و گشت زني در اتوبان ها نيازي به راننده و يا هر نيروي انساني ديگري ندارد. و اين دقيقا مشخصه ايست كه آن را براي گشت زني 24 ساعته در مسير هاي گوناگون برتر از رقباي ديگرش مي نمايد.