• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

مقایسه نیسان التیما و مرسدس بنز c350

maksemos

متخصص بخش خودرو
optima.test.jpg

نيسان آلتيما مدل 1992 ايستاده و در سوي ديگر بنز C350 با كيت بدنه AMG منتظر شروع رقابت است. هدف تست 400 متر است و دو رقيب به هيچ عنوان قصد ندارند كوتاه بيايند. نيسان آلتيماي مرتضی خلف نژاد جزو خودروهاي شناخته شده رقابت‌هاي درگ است كه پيش از اين عنوان سوم ايران را با زمان 13.84 ثانیه به دست آورده است. اين خودرو با بهره‌گيري از موتور 5/2 ليتري شش سيلندر مجهز به توربو شارژر قدرتي معادل 350 اسب‌بخار را با كمك گيربكس دستي پنج سرعته خود به چرخ‌هاي عقب مي‌رساند. در سوي ديگر بنزC350 در حالت استاندارد 268 اسب‌بخار قدرت دارد اما اين شيطان سياه با دستكاري‌هايي كه در موتورش انجام شده نزديك به 300 اسب‌بخار قدرت دارد كه از طريق گيربكس اتوماتيك به چرخ‌ها مي‌رسد. پيش از شروع رقابت، آلتيما براي گرم‌كردن لاستيك‌ها و البته زهر چشم گرفتن از رقيب جوانش وارد پيست مي‌شود. وقتي دور موتور به محدوده قرمز مي‌رسد آتش از اگزوز آلتيما بيرون مي‌زند و اينجاست كه 350 اسب‌بخار معني پيدا مي‌كند. در پيچ‌ها آلتيما توانايي‌ خود را در دريفت‌زدن نشان مي‌دهد، هر چند فنربندي نرم آن در محور عقب در زمان خروج از پيچ اندكي خودرو را بي‌تعادل مي‌كند اما مهارت‌هاي راننده باعث كنترل خودرو مي‌شود.
آلتيما نزديك بنز مي‌آيد و چند دور درجا كافي است تا بنز مشكي‌رنگ حساب كار دستش بيايد، اما بنز هم حريف دست و پا بسته‌اي نيست. بعد از آلتيما نوبت به بنز است تا وارد پيست شود و قدرت خود را نشان دهد. با وجود سيستم اگزوز مخصوصAMG، بنز بي‌صداتر از آلتيما است اما 300 اسب‌بخار آن را نبايد دست كم گرفت. همه چيز براي رقابت آماده است. دو خودرو در خط استارت قرار مي‌گيرند. مهرداد همتيان، قهرمان كلاس آزاد ايران در مقابل دو خودرو مي‌ايستد و فرمان آماده‌باش مي‌دهد. آلتيما غرش مي‌كند و بنز هم با صدايي آهسته‌تر آمادگي خود را اعلام مي‌كند. آيا بنز جوان مي‌تواند بر آلتيماي ميانسال غلبه كند. فرمان آغاز حركت داده مي‌شود. دو خودرو بدون هرزگردي چرخ‌ها حركت را آغاز مي‌كنند، هرچند در بنز اين كار بر عهده سيستم الكترونيكي خودرو است ولي آلتيما متكي به مهارت راننده است تا با كمترين هرزگردي حركت را آغاز كند. در 80 متر اول دو خودرو پا به پاي هم به پيش مي‌روند، اما اينجاست كه آلتيما با ورود توربو شارژر به مدار غرش مي‌كند و با صداي جيغ مختصري از چرخ‌ها به بنز نزديك مي‌شود. در 200 متر آلتيما حدود سه متر از بنز جلو مي‌افتد. هر دو خودرو دنده‌ها را در بالاترين دور مجاز موتور تعويض مي‌كنند.
غرش موتورها لحظه‌اي متوقف نمي‌شود اما بنز با تمام تلاش نمي‌تواند به پاي آلتيما برسد و در نهايت در انتهای 400 متر حدود هشت متر از آلتيما عقب مي‌ماند. در تقابل آلتيما و بنز اين بار آلتيماست كه پيروز مي‌شود. در پایان از گروه پرشین ریس که خودروي آلتيماي تيونينگ‌شده خود را براي تست مهيا كردند تشکر می کنیم.
optima.test%201.jpg

optima.test%202.jpg
 
بالا