• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

موتورسیکلت مسافرتی استلویو 8

poya12

کاربر ويژه
موتورسیکلت مسافرتی موتوگوتزی استلویو 8 (Moto Guzzi Stelvio) با موتور 1200 وی ساخت شرکت
پیاژیو ایتالیا است. این موتور سیکلت رقیبی جدی برای موتور مسافرتی ب ام و 1200 می باشد. این سیکلت خوش دست و خوش رکاب یک مشخصه عجیب و منحصر به فرد در این کلاس از سیکلتها دارد و آن باک غول پیکر 32 لیتری آن است. با این باک شما قادر به پیمودن مسافتی معادل 430 کیلومتر هستید.

یک ورژن پیشرفته تر و آپشنی این محصول به نام استلویو – ان تی اکس هم وجود دارد که دو هزاردلار گرانتر و 20 کیلو سنگینتر است که از لحاظ وسایل مسافرتی مثل کیف های بغل در صندلی عقب و حفاظهای فلزی دور موتور، لامپ های نورافکن هالوژنی و سایر امکانات نسبت به مدل معمولی خیلی بهتر است.

قیمت مدل عادی 17 هزار دلار در اروپاست. سرعت این سیکلت حداکثر 208کیلومتر در ساعت است. صندلی هایی کمی بلند ولی راحت و جا برای دو نفر و حمل بار نیز دارد و جان می دهد برای سفرهای تابستانی در جاده های سرسبز شمال کشور. البته باید به عرض شما برسانم که اصل این سیکلت برای برنامه مسابقات ماراتن سافاری تور صحاری آفریقا در موتوگوتزی ساخته شده است. از این رو سیکلت مذکور از هر حیث جان سخت و توانمند است.

این سیکلت دو سیلندر خورجینی بزرگ و هشت سوپاپ دارد و دارای حجم موتور واقعی 1151 سی سی و قدرت 105 اسب بخار است و به راحتی از پس گردنه های جاده چالوس برمی آید. سیستم اگزوز دوبل و زیبای آن که در سمت چپ سیکلت قرار دارد صدای موتوسیکلت مذکور را خیلی کم کرده و موتور با نرمی زائد الوصفی کارمی کند که این از خواص موتورهای کیفی ایتالیایی به شمار می رود.

از دیگر عواملی که به نرمی وبی صدایی این سیکلت کمک می کند استفاده از سیستم انتقال نیرو از طریق شفت گاردان به جای زنجیر است که با حذف صدای بازی زنجیر روی چرخ دنده ها تا حد زیادی صدا و لرزه در سیکلت را کاهش می دهد.

ترمزهای ای بی اس و دیسک های برمبو مشکل ترمز در شیب های تند شمال را به کلی منتفی کرده و ترمزی مطمئن در سرعت های بالا را نیز تضمین می کند. اسکلت فولادی لوله ای و در برابر تصادف یا پرت شدن مقاومت خوبی دارد. گیربکس آن شش دنده پایی است و داشبورد بسیار زیبا و متناسبی دارد که آمپر های عقربه ای و دیجیتالی آن حتی در نور روز هم به خوبی قابل رویت هستند. لاستیک های خوب “پیرلی” آن هم در جاده آسفالته و هم در جاده های شنی قابل استفاده اند.

وزن سیکلت حدود 250 کیلو گرم است. رادیاتور کوچک و کارآمدی که با روغن کارمی کند موتور را به خوبی خنک می کند و این سیکلت را واقعا برای آب و هوای متغیر و دشوار ایران که از داغ داغ تا سرد سرد دارد مناسب تر از هر سیکلت ژاپنی یا اروپایی دیگر می سازد. واقعا اگر کسی پولش را داشته باشد سیکلتی است برای داشتن و برای تمام فصول و تمام مصارف.
نوشته: س-ا -ا منبع: هفته نامه ایران خودرو – شماره 209
 
بالا