به نظر میرسد جنگ خودروهای عظلانی که از چندین دهه قبل در آمریکا آغاز شده ، پایانی ندارد . با معرفی نسل جدید فورد موستانگ شلبی 500 ، نسل جدید شورلت کامارو و نسل جدید دوج چلنجر ، مثلث قدرتی شکل گرفته است که هر یک درصدد نامتقارن کردن اضلاع دیگر برآمده اند . بعد از 35 سال از معرفی اولین نسل دوج چلنجر ، در سال 2008 نسل جدید چلنجر با الهام گیری از مدلهای دهه ی 70 رونمایی شد . خودرویی عظلانی با تجهیزات پیشرفته و سبکی خاص از طراحی که یاد آور مدلهای اولیه چلنجر است . از اولین روز معرفی این نسل ، تیونرهای معتبر همواره دید ویژه ای به آن داشته اند . آما آنچه به تازگی توسط استیو سالین در کلوپ تنتیشن واقع در اورنج کانتی رونمایی شد ، اعجوبه ای است جاودان …
این زیبا روی خشن که نام " اس ام اس 570 " بر شناسنامه اش حک شده است ، از یک مجوعه کیت بدنه کاملا عضلانی و آیرودینامیک بهره می برد . بدنه چلنجر تا حدود زیادی متحول شده است . اسپویلر عظیم الجسه جلو بیشترین میزان هوا را به سوی اینتر کولر روانه می کند . همچنین فرم آیرودینامیکی آن ، حداکثر نیروی رو به پایین را به ارمغان می آورد که در چسبندگی و حفظ تعادل خودرو نقش اساسی دارد .
در قسمت عقب سپر عظیم الجسه به همراه هواکش های یک تکه در هماهنگی کاملی با طرح کشیده چراغ عقب هستند . طرح اگزوز آلومینیمی چلنجر نیز دسخوش تغییر شده است .
استایل و رنگ بندی چراغ عقب نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته است و بر خلاف نمونه های استاندارد که کاملا قرمز رنگ هستند ، در این مجموعه ، یک تکه پلاستیک سفید رنگ در مرکز و چراغ های ال ای دی قرمز رنگ در حاشیه آن خود نمایی می کند که طراوت خاصی به نمای عقب بخشیده است . چرخ های 20 اینچی مولتی به همراه رینگ های آلومینیمی 5 پره شکاف دار، و ظیفه چسبندگی این کوپه دو در 5 نفره را بر عهده دارد .
در زیر کاپوت کشیده جلو نیروگاه 8 سیلندر همی با حجم 7/5 لیتر قرار دارد که در دو نوع الگو و تیونینگ مختلف 500 و 700 اسب بخار قدرت را به کمک گیربکس شش سرعته ی دستی به چرخ های عقب منتقل می کند . سالین به کمک نصب سوپر شارژ قدرتمند توانسته 450 و 670 پوند فوت گشتاور را در اختیار راننده که فرمان تمام هیدرولیک راک اند پینیون را در دست دارد ، بگذارد . از حداکثر سرعت و شتاب اولیه این محصول استثنایی اطلاعی در دست نیست اما رسیدن به سرعت های بیش از 285 و شتاب زیر 5 ثانیه به مدد حذف محدود کننده سرعت ، برای این اعجوبه قابل پیش بینی است . یک مجموعه ترمز قدرتمند مجهز به الگاریتم ای بی اس ساخت کمپانی برمبو از دیگر بهینه سازی های صورت گرفه است . دیسک ترمز 14 اینچی با شش کالیبر در جلو و 12 اینچی با کالیبر نا مشخص در عقب بر روی چلنجر نصب شده اند .
فضای داخلی بسیار زیبا و از دوج چلنجرهای اولیه الهام گرفته شده است . فضای راحت و جادار این کوپه حتی در قسمت عقب یکی از مزیت های آن است . این راحتی و بالانس را باید مدیون سیستم تعلیق متحول شده سالین دانست که توسط سرنشین قابلیت تنظیم ارتفاع و سطح سفنی و نرمی فنرها از داخل اتاق را دارا می باشد . استفاده از صندلی های چرمی آلکانترا با مارک شورن ، نوید بخش یک رانندگی لذت بخش است . کیسه های هوای جانبی و داشبود به کمک سیستم پایداری الکترونیکی ، ایمنی سرنشینان را تضمین می کند . برخی دیگر از تجهیزان فنی رفاهی و ایمنی چلنجر اس ام اس 570 به شرح زیر است : - سیستم مولتی مدیای بسیار قدرتمند " مای گیگ " که شامل سیستم ناوبری ، سیستم بخش کننده انواع دیسک های فشرده و رادیوی ماهواره ای سیریوس می شود . - کیسه های هوای جلو و پرده ای جانبی برای کلیه سرنشینان . - استارت از راه دور بوسیله ی سوئیچ خودرو . - سیستم ضد بلوکه ، پایداری الکترونیکی و کنترل کشش . - سیستم کنترل شیب خودکار . - سیستم نمایش فشا رباد لاستیک . -چراغ های زنون و ال ای دی با کمک سیستم روشنایی هوشمند . و ..... این نمونه از چلنجر که توسط استیو سالین مورد بهینه سازی یا همان تیونینگ قرار گرفته است ، در نمونه پایه 64 هزار و 870 دلار قیمت گذاری شده است .