• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

هیوندای IX35 در برابر تویوتا راو 4

رضــrezaــا

کاربر ویژه



تا چندی پیش هیوندای ix35 (که در برخی کشورها با نام توسان شناخته می‌شود) حاکم بازار شاسی بلندهای کوچک و شهری ایران بود و تنها دو رقیب عمده یعنی سوزوکی گرند ویتارا و کیا اسپورتیج را در برابر خود می دید. ولی با ورود تویوتا RAV4 خریداران زیادی به شک افتاده‌اند که کدام را انتخاب کنند. در ادامه قصد داریم این دو خودرو را مقایسه و تست کنیم.


2013-Toyota-RAV4-1-250x166.jpg

2013 Toyota RAV4
2013_hyundai_ix35_se_australia_03_1-0111-mc-1330x740-250x168.jpg

Hyundai ix35 Tucson 2013

هیوندای ix35 طراحی جذاب و جوان پسندی دارد. تویوتا RAV4 نیز نسبت به نسل قبلی، طراحی اسپرت تر و زیباتری دارد. از آنجایی که طراحی خودرو یک مسئله سلیقه ایست بیش از این درباره طراحی صحبت نمی‌کنیم و قضاوت را به شما می‌سپاریم.


hd_38642-250x166.jpg

Hyundai ix35 2013
2013-Toyota-RAV4-12-250x166.jpg

2013 Toyota RAV4

سواری ix35
به سراغ ix35 می‌رویم. سامانه ورود بدون کلید را فشار داده و درها باز می‌شود. به علت ارتفاع کم، سوار شدن راحت است. فرمان به خوبی در دست جای می‌گیرد. دکمه استارت را فشار می‌دهیم و موتور خودرو با صدای نسبتاً کمی شروع به کار می‌کند.
موتور ix35 چهار سیلندر 2.4 لیتری بوده و قدرتی 175 اسب بخاری و گشتاوری 227 نیوتون متری دارد. پس از فشردن پا روی پدال خودرو به آرامی حرکت می‌کند. به گفته سازنده شتاب 0 تا 100 این خودرو 10 ثانیه می‌باشد. سرعت گیرها را به راحتی پشت سر می‌گذاریم و سیستم تعلیق ix35 به خوبی عمل می‌کند. سپس زمان تست سرعت می‌رسد. پدال را تا ته فشار می‌دهیم و خودرو شتاب می‌گیرد. اگر کمی حوصله کنید خودرو به سرعت‌های بالاتر می‌رسد.

hd_38630-200x150.jpg
hd_38629-200x150.jpg
hd_38627-200x150.jpg




سواری RAV4
ارتفاع rav4 نسبت به ix35 بیشتر بوده. پس از ورود به خودرو راحتی صندلی‌های تویوتا را احساس خواهید کرد. دکمه استارت را فشار می‌دهیم و خودرو با صدای کمی روشن می‌شود.
پیشرانه RAV4 4 سیلندر 2.5 لیتری بوده و می‌تواند قدرتی معادل 176 اسب بخار و گشتاور 233 نیوتون متری تولید کند. با گاز دادن خودرو با شتاب خوبی به راه می‌افتد و برای رسیدن به سرعت‌های بالا نگرانی زیادی وجود ندارد. شتاب 0 تا 100 9 ثانیه می‌باشد.
در این بخش سیستم تعلیق ix35 بهتر از rav4 بود در حالی که شتاب و پیشرانه rav4 عملکرد بهتری داشت.

2013_02_19_toyota_rav4_18-200x150.jpg
2013-Toyota-RAV4-XLE-side-view-03-200x150.jpg
2013-Toyota-RAV4-Limited-AWD-Front-view-30-200x150.jpg




[h=2]فضای داخلی

با ورود به ix35 فرمان و کنسول چرمی توجه شما را جلب می‌کند. داشبورد از پلاستیک با کیفیت ساخته شده در حالی که تویوتا داشبوردی با چرم دوخته شده دارد و ادوات داخلی با کیفیت‌تر از ix35 جلوه می‌کند. امتیاز این بخش قطعاً در اختیار rav4 می‌باشد.


2013-Toyota-RAV-4-center-console-200x150.jpg
2013-Toyota-RAV-4-dash-200x150.jpg
2013-Toyota-RAV-4-media-controls-200x150.jpg


2013-Toyota-RAV-4-interior-seats-200x150.jpg
2013-Toyota-RAV-4-interior-200x150.jpg
2013-Toyota-RAV-4-spare-tire-200x150.jpg




فضای بار ix35 برابر 727 لیتر و فضای بار برای rav4 1087 لیتر است.

hd_38636-200x150.jpg
hd_38635-200x150.jpg
hd_38633-200x150.jpg


hd_38649-200x150.jpg
hd_38650-200x150.jpg
hd_38651-200x150.jpg




[h=2] آفرود

از شهر خارج می‌شویم و وارد جاده‌ای سنگلاخی می‌شویم. اولین چیزی که باعث آزار شما در ix35 می‌شود ارتفاع کم و سیستم تعلیق بیش از حد نرم آن است که با کمترین تغییر ارتفاع، کف خودرو به سنگ‌های روی زمین گیر می‌کند. در rav4 به علت ارتفاع زیادتر شاهد این مشکلات نیستیم. آفرود با هیوندای نرمی و راحتی بیشتری دارد در حالی که آفرود با تویوتا به شما امکان می‌دهد از مناطق ناهموارتری بگذرید. امتیاز این بخش به هر دو خودرو تعلق می‌گیرد.
130075-250x156.jpg

Hyundai ix35 2013
2013-Toyota-RAV4-12-250x166.jpg

2013 Toyota RAV4

هیوندای IX35 مصرف سوختی معادل 9.2 لیتر در 100 کیلومتر و تویوتا RAV4 مصرفی 9 لیتری در 100 کیلومتر دارد.
RAV4 امکاناتی مثل کنترل پایداری، سیستم ضد لغزش، سیستم تقسیم نیرو، امکان انتخاب دو حالت اکونومی برای مصرف کمتر و حالت اسپرت، گرم‌کن جلو، شیب سنج، سیستم تهویه اتوماتیک و… دارد.
IX35 امکاناتی مانند، سقف پاناروما، استارت بدون کلید، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی برقی، سیستم ارتباطی بلوتوث و … دارد.

2013-Toyota-RAV-4-cabin-250x156.jpg

2013 Toyota RAV 4 cabin
hd_38652-250x166.jpg

2013 Hyundai ix35 cabin

[h=2] ایمنی

هر دو خودرو به صورت استاندارد سیستم ABS دارند و بسته به مدل، از تعدادی ایربگ بهره می‌برند.
طبق بررسی‌های NHTSA و IIHL این دو خودرو در تمامی تست‌ها، عملکردی مشابه داشته‌اند. به طوری که هر دو خودرو در تصادف جلو 4 ستاره و در تصادف از کنار موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده‌اند.
2013_toyota_rav4_eu-version_1_1024x768-200x150.jpg
2013-Toyota-RAV4-rear-three-quarter-200x150.jpg
2013-Toyota-RAV-4-engine-200x150.jpg




در آخر قضاوت پایانی و تعیین برنده را بر عهده شما، خواننده‌ی عزیز می‌گذاریم. ممکن است امکانات این دو خودرو در کشورهای مختلف متفاوت با خودروهای موجود در ایران باشد.
از مالکین محترم آقایان رنجبر و حیدری نیز متشکریم.

hd_38643-200x150.jpg
2013_hyundai_ix35_02-200x150.jpg
2013_hyundai_ix35_se_01-200x150.jpg


hyundai-ix35-used-car-guide-2013-front-200x150.jpg
Hyundai-ix35-SE-9-200x150.jpg
Hyundai-ix35-SE-6-200x150.jpg



 
بالا