vianclinic
New member
با وجود مزایای بی شماری که از بازی برای کودکان و والدین به دست می آید، زمان بازی رایگان برای برخی از کودکان به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این روند حتی کودکان مهدکودکی را تحت تاثیر قرار داده است، زیرا بازی رایگان در برنامه هایشان کاهش یافته است تا فضا برای تعداد بیشتری از دانشگاهیان باز شود. یک نظرسنجی در سال 1989 که توسط انجمن ملی مدیران مدارس ابتدایی انجام شد، نشان داد که 96٪ از سیستم های مدارس مورد بررسی حداقل 1 دوره استراحت داشتند. یک دهه بعد، نظرسنجی دیگری نشان داد که تنها 70 درصد از کلاس های مهدکودک دوره تعطیلی داشتند. برای مشاوره با رواننشاس کودک خوب در تهران اینجا کلیک کنیددر حال حاضر، به بسیاری از دانشآموزان وقت آزاد کمتر و امکانات فیزیکی کمتری در مدرسه داده میشود. بسیاری از نواحی مدارس با کاهش زمان استراحت، هنرهای خلاقانه و حتی تربیت بدنی در تلاش برای تمرکز بر خواندن و ریاضیات، به قانون هیچ کودکی پشت سر نگذاشتند در سال 2001 37 پاسخ دادند. این تغییر ممکن است پیامدهایی بر توانایی کودکان برای ذخیره اطلاعات جدید داشته باشد، زیرا ظرفیت شناختی کودکان با تغییر واضح و قابل توجهی در فعالیت افزایش می یابد. غییر در آموزش آکادمیک یا موضوع کلاس این تغییر واضح را در تلاش شناختی ایجاد نمی کند و مطمئناً رهایی فیزیکی را ارائه نمی دهد. حتی یک کلاس رسمی ساختار یافته تربیت بدنی ممکن است مزایای مشابهی را به عنوان تعطیلات بازی آزاد ارائه ندهد. کاهش زمان برای فعالیت بدنی ممکن است به ناهماهنگی تواناییهای تحصیلی بین پسران و دختران کمک کند، زیرا مدارسی که سبکهای یادگیری بیتحرک را ترویج میکنند، محیط دشوارتری برای پسران برای پیمایش موفقیتآمیز میشوند .
به برخی از کودکان زمان کمتری برای بازی های اکتشافی رایگان داده می شود زیرا آنها عجله دارند تا با نقش های بزرگسالان سازگار شوند و برای آینده خود در سنین پایین تر آماده شوند. 44 تا 46 والدین پیامهایی را دریافت میکنند که به دقت بازاریابی شدهاند مبنی بر اینکه والدین خوب فرزندان خود را در هر فرصتی برای برتری، خرید انبوهی از ابزارهای غنیسازی و اطمینان از مشارکت فرزندانشان در طیف گستردهای از فعالیتها قرار میدهند.کودکان از اوایل دوران نوزادی در معرض فیلمهای غنیسازی و برنامههای کامپیوتری و همچنین کتابها و اسباببازیهای تخصصی طراحی شدهاند تا اطمینان حاصل شود که آنها به خوبی گرد هستند و به اندازه کافی برای رشد عالی تحریک میشوند. سالنهای ورزشی تخصصی و برنامههای غنیسازی که برای کودکان طراحی شدهاند در بسیاری از جوامع وجود دارد و فعالیتهای غنیسازی بعد از مدرسه فراوانی وجود دارد. این ابزارها و برنامهها بهشدت به بازار عرضه میشوند و بسیاری از والدین به این باور رسیدهاند که این ابزارها و برنامهها لازمه یک فرزندپروری خوب و یک ضرورت برای رشد مناسب هستند. در نتیجه، بیشتر وقت والدین-کودک صرف ترتیب دادن فعالیت های خاص یا جابجایی کودکان بین آن فعالیت ها می شود. علاوه بر زمان، منابع مالی قابل توجهی برای خانواده سرمایهگذاری میشود تا اطمینان حاصل شود که فرزندان از فرصتهایی که به عنوان «بسیار بهترین» به بازار میآیند، برخوردار هستند
واضح است که فعالیتهای سازمانیافته، بهویژه بر خلاف زمان کاملاً بدون نظارت، مزایای رشدی برای کودکان دارد. برخی تحقیقات ثابت می کند که برای بیشتر کودکان، با سطوح بالاتر مشارکت، مزایا افزایش می یابد. علاوه بر این، پیشنهاد شده است که از آنجایی که این سبک زندگی با خانواده های طبقه متوسط مرتبط است، ممکن است در حفظ طبقه اجتماعی یا ایجاد تحرک صعودی مفید باشد. با این حال، روشن نیست که در چه مقطعی ممکن است یک فرد جوان به زیان رشدی یا پریشانی عاطفی خود "بیش از حد" برنامه ریزی شود. بازی رایگان کودک محور که برای کودکان مفید است، کاهش مییابد، و زمان از کار افتادگی که به والدین و کودکان اجازه میدهد برخی از سازندهترین زمانها را برای تعامل داشته باشند، زمانی که برنامهها به شدت مملو از فعالیتهای تحت نظارت بزرگسالان یا بزرگسالان میشوند، بسیار زیاد است.
قضاوت در مورد سطوح مناسب مشارکت به عهده والدین است، اما به نظر میرسد بسیاری از والدین احساس میکنند که روی تردمیل میدوند تا ادامه دهند، اما از ترس عقب افتادن فرزندانشان جرأت نمیکنند سرعت خود را کاهش دهند. علاوه بر این، برخی نگران هستند که اگر در این سبک زندگی عجولانه شرکت نکنند، به عنوان والدین مناسب عمل نخواهند کرد.
اگرچه اکثر کودکانی که برنامه ریزی بالایی دارند، شکوفا می شوند،برخی به فشارهای مرتبط با اضطراب و سایر علائم افزایش استرس واکنش نشان می دهند. در این رابطه، کودکانی که دارای برنامه ریزی زیاد هستند، زمان کمتری برای بازی خلاقانه، رایگان، کودک محور دارند، که مزایایی را ارائه می دهد که ممکن است در برابر تأثیرات فشار و استرس محافظت کند. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد افسردگی دوران کودکی و نوجوانی در طول سالهای دانشگاه در حال افزایش است . اگرچه مطمئناً عوامل زیادی دخیل هستند، و نمیتوان ارتباط مستقیمی بین آمادگی اولیه پر از فشار برای بزرگسالی با موفقیت بالا و این نگرانیهای مربوط به سلامت روان بر اساس تحقیقات کنونی ایجاد کرد، مهم است که ما این امکان را در نظر بگیریم. این پیوند میتوان مطمئن بود که در برخی خانوادهها، تأثیرات محافظتی بازی و اوقات فراغت با کیفیت خانواده بهطور منفی تحت تأثیر گرایشهای کنونی به سمت کودکان با برنامهریزی زیاد قرار میگیرد.
به عنوان حامیان مورد اعتماد کودکان، متخصصان سلامت کودکان به طور ایده آل برای کمک به والدین مناسب هستند تا تعادل مناسب بین آماده شدن برای آینده و زندگی کامل در زمان حال را از طریق بازی، فعالیت های سازماندهی شده با محوریت کودک و تعامل غنی والدین و کودک در نظر بگیرند. این احتمال وجود دارد که تعادلی که باید حاصل شود برای هر کودکی بر اساس نیازهای تحصیلی، خلق و خو، محیط و نیازهای خانواده متفاوت باشد. از آنجایی که نیروهای زیادی وجود دارند که بر روند تمرکز بر آماده سازی آینده تأثیر می گذارند، مهم است که والدین یک خانه پزشکی داشته باشند که بتواند اهمیت برخی از جنبه های اساسی و واقعی تربیت کودک را تقویت کند.