• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

کونگ فو

Touraj Trial

کاربر ويژه
کونگ فو طریقتی است برای سیر به سوی تکامل . بودا که همه با نام ایشان آشنا هستند قرنها قبل از پیدایش اسلام ، برای رسیدن به من حقیقی از بندهای من دروغین ، با شدیدترین ریاضتهای جسمی اهتمام ورزید تا به روشن بینی و آگاهی ( یعنی نیروانا) دست یافت که با از دست دادن نیروی جسمی همراه بود (این روش ذن استاتیک نامیده می شود ) بعبارتی به نیمی از انسان توجه می شود و جسم را کاملاْ فراموش میکنند. تا اینکه یکی از پیروان آیین بودا به نام ««دارو ماتایشی»» از هندوستان به چین سفر کرده تا اصول جسمی را به پادشاه لیانگ تعلیم دهد . در معبدی به نام شائولین سو اقامت و در کنار تدریس با مقررات سخت و نظامات شدید که شاگردانش به حالت اغما‍ میافتادند حدود نه سال به تفکر در دنیای خود فرو رفته به تجربیاتی دست یافت و حرکاتی مختصر و محدود خلق نمود که پس از گذراندن زمان از نظر علمی و اسرار هندسی و تاُثیرات نیروی ثقل جاذبه و میدان مغناطیسی بر روی بدن مورد بررسی قرار گرفت و بالاخره کونگ فو با حرکات و فلسفه ای با شاخه های مختلف در گوشه کنار کره خاکی با فرهنگ بومی خود شکل گرفت.

از آنجایی که کونگ فو یک روش و طریقت میباشد همانطور که گفته شد ، با دو بازوی تن و روان ( و آن را ذن دینامیک می خوانیم) که تمرینات تن و جسمی آن می تواند در اقسا نقاط جهان یکسان باشد امّا تمرینات روح و روان آن فراخور دین و فرهنگ آن جامعه شکل میگیرد که بعظا با جذاب بودن تکنیک ها و قذرت نفوذ با برگزاری مسابغات سعی بر اشاعه آن نموده تا روش خود را بر دیگر جوامع بطور نامحسوس القا کنند.


کونگ فو تـــــــوآ - فرهنگستان تن و روان

کـــــــــــــــونگ - دانائــــــــــــــــــــ ـــی

فــــــــــــــــــــو - طریقـــــــــــــــــــــ ت

تــــــــــــــــــــوآ - انشاء تــــــــــن وروان
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
سبک وینگ چون بروس لی که از استاد یپ آموخته است قدرتمند ترین سبک کونگ فو است. بروس جیت کاندو را که خود ابدا کرده است 60% از حرکات وینگ چون را دخول داده است و ادامه را از بوس کاراته و تکواندو دخول داده که بی نطیر است
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
آموزش انواع دفاع و حمله توسط خود بروس لی:

Bruce LEE1:دفاع و حمله از بغل
Bruce LEE2:دفاع هنگام سوار شدن به خودرو
Bruce LEE3:دفاع از عقب
Bruce LEE4:دفاع هنگام سوار شدن به خودرو2


برای خرید کتابهای آموزش سبک بروس لی (4جلد به صورت pdf حدود 250صفحه تصویری با عکس) تماس بگیرید!
09147622989
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
راز مرگ بروس لی چه بود؟
در فیلم بازی با مرگ بروس هنگام مبارزه با مرد سیاه قد بلند دچاره سردرد میشه ولی به بازی ادامه میده پس از شکست دادن او بعد از بالا رفتن پله ها سکانس کات میشود بروس در گوشه ای دراز میکشد و دیگر بلند نمیشود .
علت مرگ او تومور مغزی بود
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
[FONT=Vazir, times, serif]درکانگ فو هیچ مقامی وجود ندارد و همیشه بالا ترین درجه پایین ترین
[FONT=Vazir, times, serif]مقام را دارد.با این فلسفه ما مقام استادی و شاگردی نداریم چون استاد
[FONT=Vazir, times, serif]اغلب آموخته های خود را به شاگرد تحمیل می کند . به جای استاد و
[FONT=Vazir, times, serif]شاگرد در کانگ فو توآراهبروراهدان و همراه وجود دارد.
[FONT=Vazir, times, serif]راه به معنای روش فلسفی ومکتبی است.
[FONT=Vazir, times, serif]راهدان کسی است که راه را میداند ومی نمایاند



IbrahimMirzaie.jpg
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
يک برنامه مناسب براي تمرين هر روزتان
برنامه تمريني کنگ فو

ابتدا از ماهیچه های گردن شروع کرده و تمام مفاصل را به خوبی با حرکات چرخشی گرم کنید
ضربات مشت
الف- ضربه مشت در هوا-3تا50تا
ب- دفاع هاي دست-3تا50تا
ج- ضربه مشت به کيسه تمريني-3تا50تا
د- ضربه ازاد دست-2تا30تا


ضربات پا
ضربه کششي پا به سمت جلو-3تا12
ضربه کششي پا به سمت بغل-3تا12
ضربه مستقيم پا(کيتو) -3تا12
ضربه مستقيم به بغل(يته) -3تا12
حالتهاي مختلف ضربه با پا-3تا12تا

تمرین تکنیک(خط)

تمرين حرکات دفاع شخصي
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
چند ضربه مفید

ضربه کی تو یا کتتو= ضربه کیتو یکی از ضربه های مهم در مبارزه می باشد
وبرای این ضربه پا ابتدا به سمت داخت سینه خم وبعد به جلو ضربه وارد می کنداین ضربه برای دور نگه داشتن حریف از خود موثر است


ضربه اسایو=ضربه اسایو ضربه ناگهانی به سمت حریف از پشت می باشد
اصول این ضربه هم کشیدن پا به سمت باسن و ضربه پا از پشت به حریف
است


ضربه یته=یته یکی دیگر از ضربات در کونگ فو می باشد که به چند حالت زده می شودواصول این ضربه این هست که ضربه از بغل به سمت حریف زده می شود


ضربه یاد کتو=ضربه یادکتو یکی از ضربه های موثر در کونگ فو میباشد
واصول این ضربه این است که ضربه از بغل و با روی پا به حریف وارد می شود


ضربه هوتو=ضربه هتو ضربه ای است که با ارنج دست زده میشودوضریه
بسیار قوی است ودر تکنیکهای کونگ فو توا هم استفاده می شود


ضربه متو=ضربه متو به ضربه مشت مستقیم به جلو گفته می شود که در
مبارزه از ان زیاد استفاده می شود وبه همه جای بدن حریف می توا ضربه زد

حرکات پا

ضربه با روی پا با چرخش کمر.............................. یاد کیتو

ضربه با داخل پا به پای حریف.......................................... .دیاش

ضربه جانبی کمر به بالا.......................................... .......یته

ضربه جانبی پایین(داخل خط 3).......................................کانس� �

ضربه به جلو............................................ ...................کیتو

ضربه زانو.......................................... .........................اتمام تو

ضربه پاشنه پا.............................................. ..................مرجان زا

ضربه با سینه پا.............................................. .............مهرگان زا

ضربه جلوپا........................................ ..........................بخار تو

ضربه پشت پا.............................................. ............... جونگل زا

هلال داخل پا.............................................. ..........غوگان زا

ضربه داخل پا.............................................. اورایا-ماده بی تو

ضربه خارج پا.............................................. سیمای-حزن زا

پشت پا .................................................. ............اوسای ما

چرخشی :تورا اضافه میشود

ضربات افتی.......................................... .........تورمابتو

ضربات پرشی

پرنده عمودی(کیتو پرشی)......................................... ....بث تو

زانوی پرشی.......................................... ......................مرجان زا

پرنده پهلو(یته کیتو)......................................... بخردتو-توران ما

پرشی به پشت(اوسایما پرشی)...................................بود ن تو

پرشی از روی چند نفر............................................ .....بدرود

پرنده دوپایی...................................... ........................نپتون تا

گارد آماده به پرش............................................ ...........انرتو

فرود بعد از پرش............................................ ................بخ تو

پرنده مبارزه ای.............................................. ...آشوردان مایانه


__________________
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
تاريخچه kung fu اولين کساني که پي به اين نيروي اسرار آميز بردند ،نژاد زرد بود ند وچون بعدهافقط از نيروي تن
استفاده کردند ،اصول ومباني علمي اين راه فراموش شد . اصولاً در سبکهاي رزمي کساني بوده اند
که دانش پيشينيان را با اندوخته تجربي خويش در آميخته اند وبه مقتضاي شرايط زماني ومحيطي
خود ،بيش از ديگران درمعرفي و ارائه يک شيوه رزمي خاص موفق بوده اند.ذکر نام وسبک ايشان
يادي است براي آنها که مي دانند وتذکري براي آنان که نمي دانند . هيچ استادي تاشيوه کلاسيک
واصولي را بطورکامل ودقيق نياموخته ،سبکي را معرفي نکرده است . ياد وخاطره اساتيد ،هميشه
شوق هنرجويان را برمي انگيزد واين همان چيزي است که مايه پيشرفت مي شود .
«اشتياق آموختن ودانستن » بسياري ازاين پيشگامان را ديگران نمي پسندند ، برخي به دلايل درست
وگروهي ديگر به علل نادرست . اما به هر تقدير قضاوت،قله هاي کوهي است که دامنه اش شناخت
درست ناميده مي شود. «هرچند هميشه افرادي هستند که در رسيدن به قله ، هلي کوپتر را به
کوهنوردي ترجيح ميدهند.» اگر هرکسي درهر درجه اي ازمهارت رزمي، عمر شاگردي بيشتري
داشته باشد ،استاد بهتري خواهد بود .
مطلب در زمينه ي بيانگذاران وبنيگذاري،بسيار است ودرحوصله اين مقاله نمي گنجد ،اطمينان داريم
اسا تيد فاضلي نيز هستند که به ازاي تدريس يک درس يا مطلب ،ده درس را تفهيم وتمرين مي کنند
واز وجود خود ،پلي مي سازند که نسلهاي آينده با عبور ازآن به شناخت دقيق تري دست يابند.
تامو بنيانگذار قديمي ترين شيوه شناخته شده متعارف در کشور چين و جهان است که کونگ فو نام دارد


. لغت کونگ فو به معني : انجام بيشترين کار در کمترين زمان است وکسي که اين هنر رزمي را
مي آموزد ،مرد ماهر وتصويري ازکارپيوسته وجدي را با خود دارد.
گفته ميشود کونگ فو حدود 2500 سال پيش در کشور چين توسط مردي به نام دراياما تائيشي
يا «تامو»يا «بودهي دارما»يا«دات مور»يا «بودا آدها »کاشف انديشه برتر ونفوذ روح توانا عرضه
شد.دراياما ثابت کرد که انسان قبل ازاينکه به مسائل دنياي خارج خود بيانديشد بهتر است به خود
بيانديشد وهمين فکر بود که جامعه ي قرن بيستم را با تکان شديد به مکتب خود رهنمون کرد و
هم اکنون ميليون ها انسان از کليه جوامع ،مفتون اين انديشه شده اند.
درا ياما درابتدا شاگردان را به گرد انديشه فرو برد وپس از ساليان زياد رياضت درتوانايي انديشه،
دانست که نيروي انديشه توانا است ولي تن بي حرکت است . ازهمين جابود که بمنظور نمايش
نفوز انديشه ي برتر ،حرکاتي ازدست وپا ابداع نمود.
حرکات دراياما با تحولهاي بسيار بصورت دست وپا وبالاخره متکي به نيرو هاي دوران بطريقه ي
علمي امروز به آن پرداخته ميشود ،آميخته اي از هنر تن وروان است که نام آن را کونگ فو
نهاده اند.
درسال 1900 استاداني از نژاد زرد بگرد هم جمع شدند واصولي بر ضربات علمي وفني بنام
هنرهاي مبارزه اي تنظيم کردند ومربياني نيز به کشور هاي مختلف جهان اعزام داشتند.
برخي اعتقاد دارند درا ياما ازهندوستان وارد چين شده ،اما پژوهشهاي دقيق تاريخي در حوزه
فنون رزمي ،وجود شيوه مبارزاتي شبيه به فنون وي رادرهندوستان آن زمان تأييد نمي کند.
دراين ميان نظر «پال پيلوت» مورخ فرانسوي وگروهي ديگر از محققان که معتقدند وي ازايران
به چين رفته است ،به حقيقت نزديکتر به نظر مي رسد . وجود معابدي که در غرب چين ميان
کوهستان ها وبعضاً در غار ها بنا ء شده ونقش نماد ماه وخورشيد «که از مباني ديدگاه ماني
وساير مخالفين سلسله ساساني است »بر ديوار آنها، همچنين مطالب تخصصي مطرح شده در
مکاتب کونگ فو درباره ي ماه واشاره اساتيد اين سبک به ماه ومعني آن در سبکهاي «پاشي ين چين ،
نگو چوچوآن»وساير سبکها وتلفظ چيني کلمه فارسي «تاماه » که همان « تاموست » به همراه خيلي
دلايل ديگر بنيا نگذار کونگ فو شائولين که شناخته شده ترين ريشه ساير هنرهاي رزمي جهان
است،رايک ايراني معرفي مي کند. به هر تقدير ، دراياما ازغرب به چين آمد وبه «بودتور »رفت
وپس از طي مراحل ومنازعاتي ، امپراتور،آن معبد را دراختار وي گذاشت تا تعليمات خودرا درآنجا
بنياد نهد. اين معبد پس از چند دوره تخريب وآتشسوزي وبازسازي ،بعدها درزمان سلسله «تانگ»
شائولين نام گرفت .
درهنگام استقرار تامو در اين معبد ، هنرجويان وي از فشار خستگي وتمرکز شديد اثناي تمرينات
فکري وروحي به ضعف جسماني شديدي مبتلا شدند که دراياما رامجبورکرد تمرينات بدني خواصي
را براي جلو گيري از فساد سلولي وافزايش قدرت جسماني به ايشان عرضه کند .قسمتي ازاين تمرينات
«شي آر لوهان شو»يا«آي کي کين کيو»نام دارد که امروزه نيز اگر درست تدريس شود،جزء مفيد ترين


وسنگين ترين تمرينات بدني موجود دردنيا است .درا ياما دوکتاب به جاي مانده که يکي
«يي جين چينگ»نام دارد ودر ارتباط باتقويت نيروي جسماني است وديگري «شيه سويي جينگ»گفته


مشود که ناظر بر تمرينات فکري وتعليمات روحي است .
ازکتاب دوم در مراجع رسمي کشور چين بطور علني اثري دردست نيست وگفته ميشود کتاب نخست
نيز به طور کامل در اختيار پژوهشگران قرار نگرفته است .دراياما پس از تعليم شيوه خود، روزي از معبد
خارج شد و ديگر هرگز بازنگشت ، اثري از مقبره يا قبر او دردست نيست ، ولي تصاويري که به او نسبت
داده مي شود ، از چين تا اوکيناوا واز استراليا تامحله چيني ها درشهر هاي مختلف آمر يکا ، زينت بخش
مکانهاي تمرين هنرهاي رزمي است .درحقيقت چهره واقعي دراياما همچون چهره حقيقي فنون او
براي همگان روشن نيست ، اما نتايج عمل او دراغلب نقاط آسياي جنوب شرقي هم ازنظر آييني وهم
به لحاظ تمرينات بدني تاامروز باقي مانده است.
کونگ فو توآ درايران درسال 1352 توسط بيانگذار آن استاد پروفسور ابراهيم ميرزايي با 5 نفر
هنرجو فعاليت خود را آغاز نمود ودرحال حاضر تعدادعلاقمندان به هزاران نفر در سطح کشور رسيده
است واين نشان دهنده ي تيزهوشي وذکاوت هموطنان است که خيلي زود به فوائد کونگ فوپي بردند
وبسوي اين ورزش کشيده شدند.
کونگ به معناي دانايي و فو به معناي طريقت است ودرپيونداين کلمات به کونگ فو طريقت دانايي
گفته ميشود حرکت در مسير دانايي ويا گام برداشتن در طريقت دانايي به درک انسان بستگي دارد
ودرک حاصل نيروي فکر است وفکر نيز در جسم قرار دارد که به آن پايگاه فکر مي گويند.
کونگ فو ضمن اين که داراي يک تاريخچه از منه ي قديمي مي باشد ، يک نگرشي است بر دنياي
جديد و جواناني که دراين اثر هيجان زده بسر ميبرند وهرگونه اعمال قهرماني ازآنان سلب شده
وگاهي گوشه گيري وبي بندو باري آنان را مبتلا ساخته است يک دنياي جديد است ، راهي پر قدرت
است وروش درست انديشيدن ميباشد
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
یه حکمت دیگه در کونگ فو

مثال انسان به فولاد


لاينل واترمن داستان آهنگري را مي گويد که پس از گذراندن جواني پر شر و شور تصميم گرفت روحش را وقف خدا کند سالها با علاقه کار کرد به ديگران نيکي کرد اما با تمام پرهيزگاري در زندگيش چيزي درست به نظر نمي آمد حتي مشکلاتش به شدت بيشتر مي شدند
يک روز عصر دوستي که به ديدنش آمده بود و از وضعيت دشوارش مطلع شد گفت واقعا عجيب است درست بعد از اينکه تصميم گرفتي مردي باخدا شوي زندگيت بدتر شده نمي خواهم ايمانت را ضعيف کنم اما با وجود تمام تلاشهايت در مسير روحاني هيچ چيز بهتر نشده ! آهنگر بلافاصله پاسخ نداد او هم بارها همين فکر را کرده بود و نمي فهميد چه بر زندگيش آمده است .

اما نمي خواست دوستش را بدون پاسخ بگذارد روزها به اين موضوع فکر کرد تا بالاخره جوابش را يافت روز بعد که دوستش به ديدنش آمده بود گفت : در اين کارگاه فولاد خام برايم مي آورند و بايد از آن شمشير بسازم مي داني چطور اين کار را مي کنم ؟ اول تکه اي از فولاد را به اندازه جهنم حرارت مي دهم تا سرخ شود بعد با بيرحمي سنگينترين پتک را بر مي دارم و پشت سرهم بر آن ضربه مي زنم تا اينکه فولاد شکلي را بگيرد که مي خواهم بعد آن را در ظرف آب سرد فرو مي کنم تا جاييکه تمام اين کارگاه را بخار آب فرا مي گيرد فولاد به خاطر اين تغيير ناگهاني دما ناله مي کند و رنج مي برد بايد اين کار را آنقدر تکرار کنم تا به شمشير مورد نظرم دست پيدا کنم " يک بار کافي نيست "آهنگر مدتي سکوت کرد سپس ادامه داد " گاهي فولادي که به دستم مي رسد اين عمليات را تاب نمي آورد حرارت پتک سنگين و آ ب سرد تمامش را ترک مي اندازد مي دانم که از اين فولاد هرگز شمشير مناسبي در نخواهد آمد "

آنگاه مکثي کرد و ادامه داد " مي دانم که خدا دارد مرا در آتش رنج فرو مي برد ضربات پتکي را که بر زندگي من وارد کرده پذيرفته ام و گاهي به شدت احساس سرما مي کنم انگار فولادي باشم که از آبديده شدن رنج مي برد .

اما تنها چيزي که مي خواهم اين است : " خداي من از کارت دست نکش تا شکلي را که تو مي خواهي به خود گيرم با هر روشي که مي پسندي ادامه بده هر مدت که لازم است ادامه بده اما هرگز مرا به کوه فولادهاي بيفايده پرتاب نکن "
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
چند روش براي ساختن عضلات شکم
يکي از مهم ترين عضلات براي ورزش کونگ فو
عضله شکم مي باشد وداشتن شکم عضلاني باعث زيبايي
بدن رزمي کار ميشود


دراز نشست معمولي پا جمع و دست پشت سر
اين روش براي ساختن عضلات قسمت پايين شکم
بسيار مفيد است


حالت دوم دراز کشيده و پاها به صورت عمود و
بعد به ارامي پاهارو به پايين وبالامي بريم
اين روش مناسبي براي ساختن عضلات بالاي شکم است


روش سوم دراز کشيده ودر اين حالت دستهابايد
محکم چيزي رابگيرند وبعد بايد باسن و پاها را
از زمين جدا کنيم در اين روش به تمامي قسمت شکم
فشار وارد ميشود


روش چهارم با استفاده از بارفيکس انجام ميشود
که خيلي موثر است بااستفاده ازبارفيکس اويزان شويد
بعد پا ها را به سمت سينه با لا و پايين ميکنيم


روش پنجم از بغل دراز کشيده و خود را به سمت
بالا ميکشيم اين روش براي ساختن عضلات پهلو و
سوزاندن چربي ها بسيار مناسب است



روش ششم يکي از پاها را به صورت افقي به ديوار
قرار ميدهيم بعد کمر را به سمت بالا وپايين
حرکت ميدهيم


این هم اموزش تصویری

laghar-kardane-shekam%20%2812%29.gif
100945736703.jpg

laghar-kardane-shekam%20%2813%29.gif
05.jpg
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
چشم سوم با اسامي مختلف از جمله چشم معرفت، چشم بصيرت، چشم دل، چشم درون، تيسراتيل و آجنا خوانده مي‌شود و جايگاه آن در كالبد اثيري و منطبق بر پيشاني در جسم فيزيكي است.

برخي دانشمندان اعتقاد دارند كه چشم سوم محلي براي دريافت ادراكات فراحسي، الهام و اشراق و وسيله‌اي براي ارتباط موجودات با يكديگر در جهان هستي مي‌باشد. از طريق آجنا مي‌توان با عوالم و موجودات ماورائي و همچنين با وراي ابعاد مكاني و زماني ارتباط برقرار ساخت. همچنين با كمك آجنا مي‌توان هاله‌ها را ديد.

براي رؤيت هاله، لازم است كه تمرينات باز كردن چشم سوم را انجام دهيد، تا چشم سوم خود را تحريك كرده، قدرت گيرندگي آن را افزايش دهيد. اين كار شما را قادر مي‎سازد كه انرژي اطراف سوژه‌ را دريافت كنيد. البته بدون انجام اين كار هم ديدن هاله‎ي تك‌رنگ‌ها ممكن است، اما اگر چشم سوم شما تحريك و باز نشده باشد، ديدن هاله‎ي يك موجود زنده بسيار مشكل خواهد بود.

به ياد بياوريد كه وقتي خيلي خيلي خسته و كاملاً فرسوده‌ايد چه حالي داريد؟ به ياد بياوريد كه چه احساسي داريد وقتي براي روزها نخوابيده‎ايد و به سختي مي‎توانيد چشمهايتان را باز نگه داريد؟ به ياد بياوريد كه چه احساسي داريد وقتي چشمهايتان دست از تلاش براي بسته شدن بر نمي‎دارند؟ به ياد بياوريد كه چه حالي داريد وقتي كه با چشمهايتان مي‎جنگيد تا آنها را باز نگه داريد؟

تجسم اين حالتها با تمركز و توجه كامل، در شما احساسي برمي‎انگيزد، مانند اينكه تلاش مي‎كنيد يك پرده‎ي خيالي سنگين را از پشت چشمهايتان بلند كنيد. در چنين حالتي ماهيچه‎هاي چشمهايتان خوب پاسخ نمي‎دهند، بنابراين كار شما تقريباً بطور كامل ذهني است.

چند لحظه صبر كنيد تا اين حالت را به خوبي مجسم كنيد. كوشش براي باز نگه‌داشتن چشمان خسته، يك تحريك ذهني قوي در چشم سوم ايجاد مي‎كند و به تدريج باعث باز شدن آن مي‎شود. اما چگونه؟

اين فعاليت گشايشي ذهن ، آگاهي جسمي شما را در محل چشم سوم متمركز مي‎كند. هنگامي كه آگاهي جسمي شما در يك قسمت از بدنتان متمركز مي‎شود و شما آن ناحيه را تحت نفوذ ذهني خود قرار مي‎دهيد، كالبد انرژي خود را در آن ناحيه به نحوي پويا تحريك مي‎كنيد. اگر اين فعاليت ذهني به اندازه كافي ادامه پيدا كند و تلاش ذهني كافي صرف آن شود، چشم سوم شما شروع به باز شدن خواهد كرد.

اگر شما فعاليت گشايشي ذهن را هنگامي كه در حالت آرامش هستيد و موضوعي در ميدان ديد شما قرار دارد ( و بطور مستقيم در حال نگاه كردن به آن نيستيد ) انجام دهيد، ديد هاله‎اي خودبخود ايجاد خواهد شد.

فعاليت گشايشي ذهن كه در اينجا شرح داده شد، شبيه تكنيك‎هاي ديداري باز كردن چاكرا است كه توسط اكثر استادان كار با انرژي و پيشرفت قواي ذهني تدريس مي‎شود. فقط به مراتب قوي‌تر و مؤثرتر است. تمرينهاي ديداري كار با انرژي به تنهايي ضعيف و كند هستند و يادگيري و استفاده از آنها مشكل است.

توصيه: مركز بين دو چشم (روي پيشاني) را به نرمي با ناخن بخارانيد. اين كار به شما كمك خواهد كرد كه اين نقطه را با آگاهي جسماني خود به دقت هدف بگيريد.

آگاهي جسماني خود را به ناحيه بين چشمهاي خود منتقل كنيد. با تمركز كامل از اين ناحيه آگاه شويد. اين ناحيه را به صورت ذهني بالا بكشيد. چنان كه گويي تلاش مي‎كنيد پلكهايتان را به زور باز كنيد. اما به ماهيچه‌هايتان در اين ناحيه اجازه ندهيد كه منقبض شوند يا به هر صورت ديگر پاسخ بدهند ( اين تلاش كاملاً ذهني است).

احساس خود را به دقت مورد توجه قرار دهيد. تصور كنيد كه چشمهايتان خيلي سنگين شده‎اند؛ به آنها اجازه دهيد كه بسته شوند، و چند بار پلكهايتان را به‌هم بزنيد. توجه كنيد كه براي اين كار از كدام ماهيچه‌ها استفاده مي‎كنيد.

همين فرمان عضلاني را از طريق آگاهي جسماني ذهن خود در آن ناحيه به كار ببريد، اما ديگر به ماهيچه‌هاي پلكهايتان اجازه ندهيد كه از فرمان اطاعت كنند.

اين كار را دوباره و دوباره تكرار كنيد ( بالا بكشيد، بالا بكشيد، بالا بكشيد… ) چنان كه گويي يك وزنه‎ي خيالي سنگين را از پشت چشمهايتان بلند مي‎كنيد.

اين كار را بارها تكرار كنيد، اما به خودتان ( يا هيچ يك از ماهيچه‎هايتان ) اجازه‎‎ي انقباض يا پاسخ ندهيد. اين كار در آغاز كمي دشوار است، اما با كمي تمرين به راحتي در انجام آن مهارت و تسلط پيدا مي‎كنيد.

اين فعاليت گشايشي ذهني خيلي مهم است. اگر مي‎خواهيد به روشن‌بيني و ساير توانايي‌هاي روحي دست پيدا كنيد، اين تمرين اولين قدم براي يادگيري كنترل چشم سوم است.

در مراحل اوليه ممكن است احساس كنيد كه ناحيه وسيعي از بالاي ابروهايتان را بالا مي‎كشيد، حتي تمام پيشاني خود را . اين مورد اشكالي ندارد و باز هم مي‎تواند تأثير لازم را براي باز كردن چشم سوم شما داشته باشد. با تمرين بيشتر خواهيد توانست حوزه‎ي تمركز فعاليت ذهني خود را كاهش دهيد و آن را به ناحيه‎ي بين ابروها ( چشم سوم ) محدود كنيد.

اگر اين فعاليت گشايشي ذهني را ادامه دهيد، چشم سوم خود را تحريك كرده ، آن را فعال خواهيد ساخت. تمركز يكنواخت و آرام شما روي يك شيئ، چشم سوم شما را با انرژي ساطع شونده از آن شيئ هماهنگ خواهد كرد. اين انرژي به مركز بينايي مغز شما ارسال مي‎شود و در آنجا بعنوان يك تصوير ( يك نوار روشن از نور رنگي ) تفسير مي‎‌شود.

توصيه: هر گاه در انجام اين عملكرد گشايشي ذهني، تمركز و تسلط كافي كسب كرده، آنرا بصورت ذهني اجرا كنيد، متوجه خواهيد شد كه وزنه‎ي خيالي پشت چشمهاي شما در يك سمت آسانتر از سمت ديگر بالا كشيده مي‎شود،كه معمولاً سمت راست آسانتر است. اصولا‎ً اين احساس ناشي از تفاوت بين دو نيمكره‎‎ي مغز شما است كه استفاده از يكي به مراتب آسانتر از ديگري است ( نيمكره‎ي غالب ). اگر اين مورد براي شما ايجاد اشكال مي‎كند، با يك فعاليت چرخشي ذهني، در جهت چرخش عقربه‎هاي ساعت در ناحيه‎ي بين ابروها، چشم سوم خود را تحريك كنيد. منظور از جهت چرخش عقربه‎هاي ساعت اين است كه صورت خود را به عنوان صفحه‎ي ساعت در نظر بگيريد و جهت صحيح چرخش را با آن بسنجيد. براي اين فعاليت چرخشي نيز از همان فرمان ذهني عضلاني استفاده كنيد كه قبلاً براي باز كردن چشمهاي خسته به كار مي‎برديد. اما اكنون آنرا براي چرخش به كار ببريد، چنان كه گويي با حركت چرخشي يك مداد، اين ناحيه را تحريك مي‎كنيد. بهترين روش اين است كه براي فعال كردن چشم سوم خود تمرين گشايشي اصلي و اين تمرين چرخشي را يك در ميان انجام دهيد. فعاليت گشايشي ذهني به هر حال براي هماهنگ كردن چشم سوم شما با هاله لازم است.

توجه: به ياد داشته باشيد كه همه‎ي اين تمرينهاي محرك انرژي، به آگاهي جسماني موضعي خصوصاً آگاهي موضعي در سطح پوست وابسته‎اند. براي اينكه اين تمرينها مؤثر باشند، بايد احساس كنيد كه آنها واقعاً اتفاق مي‎افتند.
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
به مناسبت هفتادمین سالروز بروسلی که 17 آزد ماه بود:

بروسلی یکی از معروفترین رزمی کاران و هنرپیشگان بوده است. وی در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی به علّت اجرای ضربات عالی و تکنیک های برتر در مبارزه در محافل گونگفوی بین المللی معروف و مشهور شد.

به گزارش «فرارو»، دوران زندگی بروسلی اگرچه کوتاه بود، ولی نتیجه کار او در سینما و ورزشهای رزمی به ویژه کونگفوی چینی، موجب شگفتی همگان شد. او پس از دو سال بازیگری، در محافل فیلم جهانی نورانی و درخشان شد.

75834_633.jpg

پدر بروسلی از ایالت «گوان دونگ نانگ‌های» چین بود و بروسلی در تاریخ 27 نوامبر 1940 در سال اژدها در بیمارستان چینی شهر جوجین شان (سان فرانسیسکو) ـ جایی که چینی‌های زیادی در آنجا زندگی می‌کنند ـ متولّد شد نام اصلی فوق ستاره سینما «لی جون فان» بود. ولی بعد‌ها در اداره ثبت احوال اسم بروسلی را به عنوان نام هنری برای خود انتخاب کرد. اعضای خانواده بروسلی هفت نفر بودند.

75835_907.jpg


وقتی بروس لی متولد شد، نام انگلیسی بروس (Bruce) به نظر می‌رسد توسط پزشک خدمتکار بیمارستان، دکتر ماری گلاور (Mary Glover) (و بعضاً گفته می‌شود که پرستار بود) برروی بروس لی گذاشته شد. اگرچه خانم لی در بدایت امر چندان به فکر گذاشتن اسم انگلیسی روی نوزادش نبود، ولی این نام را مناسب انگاشت و با نام دکتر گلاور موافقت کرد.

75836_391.jpg


اسم پدر او «لی هوی چوئن» و نام مادرش گریس می‌باشد. پدر او خواننده اپرا بود و در ووشو مهارت زیادی داشت وبه همین خاطر در پیشرفت بروسلی تأثیر زیادی گذاشت.

75837_126.jpg


بروس در ماه دوم (فوریه) سال 1964 میلادی با دختری مهربان، زیبا و دلسوز به نام لیندا ازدواج کرد. خانم لیندا در زندگی وکار پشتیبان خوبی برای همسرش بود. آنها بعد از ازدواج صاحب یک پسر به نام «براندون لی» ودختری به نام «شانون» شدند.

75838_218.jpg


بروس نه فقط در کونگفو عالی بود، بلکه استعداد خیلی خوبی هم در نمایش داشت. او تقریباً در یک سالگی در فیلم «جینگ مانگ نیو» (دختر شهر دروازه طلایی) نقش داشت ودر شش سالگی در فیلم‌های «سرگذشت یک پسر بچه»و«اژدهای کوچک» و در دوران جوانی نیز در فیلم «ژن‌های گوهم» بازی نمود که مورد استقبال مردم واقع شد.

75840_816.jpg


او در این فیلم، فنون و تکنیک‌های برتر زیادی از کونگفوی چینی را به نمایش گذاشت و به همین علّت بود که وی در زمینه فیلم مشهور شد و ستاره کودکی نام گرفت.

75839_689.jpg


سال 1966 بروس در هالیوود آمریکا در سریال «چینگ فن شا» (زنبور سبز) به عنوان یک قهرمان و حامی، ایفای نقش کرد و توانست قدرت ونیروی ووشو (کونگفوی چینی) را به خوبی نشان دهد. بعد از اینکه ووشو در سراسر جهان یک دگرگونی همچون موج بوجود آورد، در یکی از مجلات و انتشارات فیلم آمریکا چنین نوشته بود: بروسلی از کشوری کهن، با فرهنگ غنی وباستانی و پهناور آمده، مردم چین آداب ورسوم غنی دارند، ودر چشم غربیها این کشور پر از رمز وراز است.

75841_648.jpg


اجرای حرکات و تکنیک‌های کونگفوی چینی توسط برسلی واقعاً برای مردم شگفت انگیز بود.در سال 1967 او در هنگ کنگ در فیلم برادر بزرگ ( تانگ شان) نقش داشت و بار دیگر کونگفو را به مردم جهان نشان داد.در سال 1971 با موفّقیّت عالی در فیلم خشم اژدها بازی کرد که در این فیلم او خشن ترین و جدی ترین هنر پیشه بود.

75842_944.jpg


او با تکنیک‌های عالی و مبارزه شگفت انگیزش، بار دیگر جیت کان دو را به نمایش گذاشت. به ویژه در اجرای ضربات و فنون نانچکو و نمایش دادن سه تکنیک برتر پا موفق بود و مردم از بازی او لذّت بردند.

75843_789.jpg


در سال 1972 بروسلی برای خود یک شرکت فیلمسازی تأسیس کرد. بعد‌ها خودش نمایش نامه می‌نوشت و خودش هم بازی میکرد. به این ترتیب فیلم راه اژدها را ساخت و بار دیگر قدرت نانچکو را به مردم نشان داد. او در این فیلم با قهرمان کاراته جهان (چاک نریس) مبارزه کرد که این یک مبارزه شگفت انگیز بود. در سال 1973 وی با شرکت فیلم سازی برادران وارنر (حوانا هالیوود) همکاری نمود و در هنگ کنگ فیلم اژدها وارد می‌شود را ساختند.

75844_279.jpg


این آرزوی او که چند سال پیش قصد داشت فوق ستاره فیلم‌های هالیوود باشد با ساختن این فیلم به حقیقت پیوست و او به بازیگر درجه یک جهان تبدیل شد فیلم بازی با مرگ از شرکت تولید فیلم سکواویا (شی خو) آخرین فیلم بروس می‌باشد. وی در هنگ کنگ برای ساختن ابن فیلم از تکنیک‌ها، ضربات و صحنه‌های جالب و بسیار دیدنی فیلمبرداری می‌کرد.

75845_979.jpg



البته قبلاً تصمیم گرفته بود که بعضی از صحنه‌ها را در مناظر کره جنوبی فیلم برداری کند، امّا به علّت خستگی بیش از حد او این تصمیم اجرا نشد. وقتی که او دوباره سعی کرد تصمیمش را عملی کرده و این فیلم را تمام نماید ناگهان اتّفاق ناگواری موجب مرگ او شد. برای احترام گذاشتن به وی و یاد بود این ستاره بزرگ کونگفوی چینی بروسلی در سال 1993 سازمانها و دانشکده‌های هنری شرکت فیلم سازی هالیوود آمریکا تابلویی درخشان و پر نور از پنج ستاره طلا و نقّاشی فیلمی که بروس در آن بازی کرده بود را در هالیوود نصب کردند.
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
فری کونگ فو






رئيس و بنيانگذار سبک: داريوش نظرزاده


نائب رئيس: بابک بهاري


نائب رئيس بانوان: سرکار خانم رفيعي

دبير آقايان: آقاي دانيال ديلميان


دبير بانوان: خانم قانع

رئيس شوراي فني: آقاي دانيال ديلميان

سال تأسيس: 1379

با توجه به اينکه تکنيک‌هاي اين سبک، مجموعه‌اي است منتخب و گردآوري شده از کشورهاي صاحب سبک و ابداع جديدي از ترکيبات و تکنيک‌ها که با روحيه سلحشوري ايراني هماهنگ شده است و مبارزه، آزادي عمل بيشتري در مبارزه دارد، لذا نام اين سبک Free Kung Fu فري کونگ‌فو (کونگ‌فو آزاد) نهاده شده است که در اين اساسنامه اختصاراً سبک ناميده مي‌شود.


تاريخچه سبك

سبك فري كونگ فو يكي از سيزده سبك كونگ فو در سطح كشور مي باشد كه تمام تكنيك هاي آزاد است وممنوعيتي ندارد. رئيس سبك استاد داريوش نظرزاده كه سالها افتخار حضور در جبهه هاي جنگ وسالهاي سخت وعرفاني اسارت را داشتند، اين سبك را بنيان نهادند.

ايشان قبل از سال 59 در سبك توآ فعاليت داشتند و تصميم به بنيان نهادن اين سبك كردند اما درست در همان موقع جنگ آغاز شد و ايشان به دليل هدف والايي كه داشتند مردانه جنگيدند واسير شدند ولي ناگفته نماند در زمان اسارت ايشان از تصميم خود در مورد بنيان نهادن سبك فري باز نماندند و در همان سالهايي كه در قيد اسارت بودند به سبك و تكنيكهاي آن فكر كردند و افراد شايسته و آماده به كار را مشخص نموده و تصميم گرفتند كه ترويج سبك را ابتدا از همان گروه شروع كنند. استاد نزديك به 1600 نفر را در زمان آموزش دادند و بعد از اسارت اين 1600 نفر در سطح كشور مشغول فعاليت شدند.

استاد نظر زاده فعاليت رسمي خود را از سال 71 شروع كردند و تا به امروز افراد زيادي از هنر رزمي فري كونگ فو بهره مند مي‌شوند . بعدها اين سبك در ميان بانوان جايگاه خاصي يافت.

به اين ترتيب گروهي از بانوان كه از ميان انها استاد سيد فاطمه رفيعي كه پيش از اين در سبك توآ فعاليت داشتند شايستگي شان ثابت شده و به عنوان نايب رئيس برگزيده شده اند. اين سبك برگرفته از روحيه سلحشوري و فرهنگ اسلامي مي‌باشد و فلسفه سبك گواه اين مدعاست.

اين سبك داراي فرم ها وتركيبات كاملاً مبارزاتي مي‌باشد وانواع سلاح هاي سرد ودفاع شخصي با متد جديد به هنر آموزان عزيز آموزش داده مي شود. لوگوي سبك كه تصوير يك شاهين با بالهاي گشوده بر روي كره زمين است هم نشانه آزادي وآزادگي و هم نماد ايرانيان است دراين لوگو از پرچم سه رنگ و زيباي ايران كه با ديدنش حس غرور و آزادگي به هرجوانمردي دست مي‌دهد، استفاده شده است رنگ يوني فرم سبك نيز نشانه آزادي است. اين سبك به ياد و خاطره آزادگان عزيز به نام كونگ فو آزاد نامگذاري شده است همچنين افراد فعال در سبك سابقه حضور در مسابقات را داشته و مفتخر به كسب مدال شده‌اند.

اين سبک در مبارزات سنتي خود ممنوعيت تکنيکي ندارد و کاملاً آزاد مي‌باشد اما در بخش مسابقات فدراسيوني (آزاد و نيمه آزاد، فرم‌ها و هنرهاي فردي و نمايشي) طبق آيين‌نامه فدراسيون عمل کرده و مسابقات خود را اجرا مي‌نمايد.

اين سبک در 20 استان کاملاً فعال بوده و در 5 استان در حال فعاليت و گسترش مي‌باشد و بزودي 5 استان ديگر شروع به کار خواهد کرد.

پيدايش اين سبک از درون زندان‌هاي عراق بر حسب نيازهايي که احساس مي‌شد و لازمه بالا بردن توان رزمي براي هرگونه مقابله با دشمن تا دندان مسلح بود، ابداع شده است. فرم‌هاي اين سبک بر اساس همين مبنا طراحي و در ترکيبات و تکنيک‌هاي مبارزاتي پايه‌ريزي شده که فرد هنرجو بتواند از کليه نقاط بدن در شرايط‌ مخصوص استفاده کند. تمامي متون و تکنيک‌هاي اين سبک با کمک متخصصان بزرگ علمي چون دکتر سيد عباس پاک‌نژاد- دکتر علي خالقي و به لحاظ فرهنگي و عقيدتي بزرگ مرد و اسطوره مقاومت زنده ياد حجت‌الاسلام سيد علي اکبر ابوترابي گام به گام در طول اسارت پيش رفته و به تکامل رسيده است.

بعد از گذشتن سال‌ها و به‌کارگيري تجربيات فرهنگي عقيدتي- علمي پزشکي بزرگان ياد شده و تجربه رزمي بنيانگذار سبك و تکامل در همه ابعاد و بررسي‌هاي مکرر به خواست خداوند بزرگ پس از ارائه اين سبک و اخذ مجوز فعاليت اين هنر بنام فري کونگ فو (کونگ فو آزاد) زير نظر فدراسيون ورزش‌هاي رزمي و بالاخره با تأسيس فدراسيون کونگ فو يکي از سبک‌هاي سيزده‌گانه فدراسيون شروع بکار کرده و هم‌اکنون بالغ بر 17،000 هنرجو- مربي و داور در اين سبک فعاليت مي‌‌نمايند.

اين سبک داراي فرم دفاع شخصي در قالب فرم و انفرادي با سلاح و بي‌سلاح، فرم و مبارزات سلاح‌هاي سرد از قبيل – نانچيکو جفت و تک- سانچيکو- توتما- ساي- شمشير- چوب کوتاه و بلند- دو چوب- زنجير- تک کارد و جفت کارد- پرتاب سلاح‌هاي تيز و برنده- تبر مي‌باشد. سلاح‌هاي ابداعي در قالب سبک پس از تصويب شوراي فني اين سبک و هيأت رئيسه و رئيس سبک در چارت سلاح‌هاي جاي گرفته و به اسم شخص ابداع ثبت مي‌گردد.

بدنسازي در قالب کونگ فو انجام مي‌گيرد که از بافت‌هاي نقطه‌اي به منطقه‌اي گسترش يافته و مستحکم مي‌گردد.

توضيحات در اساسنامه جهت تأثير فرم‌ها و اسامي تکنيک‌ها بطور مفصل بيان شده در اين سبک از ابتدا آموزش متون ترکيبي دست و پا، مبارزه تا زير مشکي و از مشکي سطح مبارزات بالا مي‌رود. فرم‌ها برگرفته از نقاط بدن و فنون حيات وحش جهت دفاع و هجوم و اصل آن بر اصول 5 حيوان کونگ فو بنا شده است. فرم‌هاي مخصوص چون فرم دفاع شخصي و فرم رقص مرگ از فرم‌هايي هستند که جهت اجرا و عمل در اين قسمت بايستي قابليت جسمي روحي و رواني کاملاً بالا بوده و يادگيري و اجراي آن نشانگر تکامل در نياي رزمي در علم فيزيک را نشان مي‌دهد. علومي چون علوم رياضي- آناتومي- فيزيولوژي با کمک‌گيري از حواس ششگانه و تقويت آن نشانه بارزيست که مي‌شود در اين سبک به آن اشاره کرد.

هرگاه دانستي که مي‌تواني و غني هستي‌ بخشش و گذشت بزرگترين هدية الهيست که به تو اعطا مي‌گردد. قدر نعمت خدا را دانستن همان شکرگذاريست و ما نيز شکرگذاريم و بدين ترتيب به تفسير مي‌نشينيم و مي‌گوييم در اوج افتادگي- در قدرت عدالت- در سختي‌ها استقامت.

داريوش نظرزاده سرهنگ آزاده و جانباز 5 سال حضور در جبهه جنگ چندين مورد مجروحيت از ناحيه‌هاي دست و پا و گوش و چشم- ضايعات دندان- استرس مزمن، نزديک به 6 سال اسارت در زندان‌هاي عراق.

کونگ فو را در ارتش زير نظر بنيانگذار سبک توآ طي دورة شبانه‌روزي در هنگ نوجوانان شروع کردم و پس از گذراندن دورة 2 ساله و فارغ‌التحصيلي در يگان‌هاي تيپ 58 تکاور ذوالفقار- تيپ 23 نوهد- دانشکده افسري- آموزشگاه نظامي- تربيت‌ بدني نزاجا- تيپ 65 نيروهاي مخصوص (کلاه سبزها)- به‌آموزش هنر رزمي کونگ فو پرداختم- چندين دوره قهرماني کشور- مربي درجه 1 فدراسيون ورزش‌هاي رزمي و فدراسيون کونگ فو- داوري درجه 1 فدراسيون ورزش‌هاي رزمي و فدراسيون کونگ فو سرمربي تيم هنرهاي فردي کميته مستقل کونگ فوتوآ- عضو شوراي فني کميته مستقل کونگ فو توآ مربي تيم هنرهاي فردي و فرم فدراسيون کونگ فو.

 

0mid

متخصص بخش ورزشی
من در مورد پروفسور ميرزايي شنيدم كه ميگن تنها كسي بود كه تونست بروسلي رو تو مبارزه شكست بده :نیش:

حالا نميدونم حقيقت داره يا نه

راستي بنظر من بهترين ورزش رزمي جيت كاندو هستش كه بروسلي ابداعش كرده
 

Touraj Trial

کاربر ويژه
نه بابا این شایعه است بروس بعد ابداع جیت کان دو از کسی شکست نخورده ولی ابراهیم میرزایی شاگرد بروس بود. شاگرد های برجسته ابراهیم جمشید هاشم پور همون بازیگر مرحوم استاد برشان که استاد من است هستند
 
بالا