• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

5 روشی که طراحی وب سایت موثر می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند

kkhojasteh

New member
در حالی که استراتژی‌های بازاریابی سنتی هنوز هم می‌توانند مؤثر باشند، اکنون به حوزه «فعالیت‌های تکمیلی» تنزل یافته‌اند. بازاریابی دیجیتال در سال های اخیر به خط مقدم تبدیل شده است و این استراتژی های دیجیتال در حال حاضر برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم هستند.

وب سایت شما رگ حیاتی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. تمام تلاش‌های دیگر بر اساس آن شکل می‌گیرد و بدون یک وب‌سایت قوی، موفقیت کمپین بازاریابی دیجیتال شما بسیار چالش برانگیز خواهد بود. بنابراین، بسیار مهم است که فکر و انرژی قابل توجهی را در طراحی وب سایت خود صرف کنید.

در حالی که ساختن یک وب سایت خوب برای کسب و کار شما ضروری است، اما اگر درست انجام شود ارزان نیست. بنابراین ما درک می کنیم که آیا هنوز کمی برای پیشبرد کار با یک شرکت طراحی وب باتجربه که می تواند محصول نهایی را ارائه دهد که شما را برای موفقیت طولانی مدت آماده کند، تردید دارید. اگر هنوز در تلاش برای درک مزایایی هستید که دریافت خواهید کرد، بحث زیر 5 روش حیاتی را توضیح می دهد که طراحی وب موثر می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

این یک تصور اولیه قوی ایجاد می کند​

برای بسیاری از افراد، وب سایت شما اولین تعامل آنها با کسب و کار شما خواهد بود. بر اساس یک مطالعه دانشگاه علم و فناوری میسوری ، تقریباً 2.6 ثانیه طول می کشد تا چشمان یک نفر بعد از بارگیری صفحه وب شما روی عناصر اصلی تمرکز کند. بنابراین، شما زمان بسیار کوتاهی برای ایجاد یک برداشت اولیه دارید، و یک طراحی قوی و خوب برنامه ریزی شده برای توانایی شما در استفاده حداکثری از این اولین تاثیر بسیار مهم است.

اگر وب‌سایتی با ظاهر قدیمی یا غیرجذاب دارید، می‌تواند باعث شود که افراد تصور منفی از کسب و کار شما ایجاد کنند. به طور مشابه، یک صفحه درهم و برهم یا یک ناوبری نامناسب می تواند یافتن اطلاعات مورد نیاز را برای افراد سخت کند. این تصور مثبتی را که می‌خواهید ایجاد کنید، ایجاد نمی‌کند و احتمالاً بازدیدکنندگان را به وب‌سایت دیگری هدایت می‌کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

برعکس، زمانی که شما یک طراحی وب موثر داشته باشید، توجه مخاطبان شما را جلب می کند و آنها را به سمت خود جلب می کند. آنها می دانند که چشمان خود را به کجا متمرکز کنند و به وضوح متوجه می شوند که شما با برندسازی خود چه چیزی را می خواهید منتقل کنید. این یک تصور اولیه قوی ایجاد می کند که به بازدیدکنندگان کمک می کند مدت طولانی تری در صفحه شما باقی بمانند، آنها را تشویق می کند تا وب سایت شما را عمیق تر بررسی کنند و اقدام مورد نظر شما را انجام دهند. این در نهایت منجر به سرنخ های بیشتر می شود.

باعث ایجاد اعتماد می شود​

به سختی می توان به اطلاعات ارائه شده توسط یک وب سایت با طراحی ضعیف که به هم ریخته، نامرتب یا قدیمی به نظر می رسد، اعتماد کرد. اگر طراحی تا این حد ناقص باشد، منطقی است که فرض کنیم اطلاعات همان استانداردهای کیفیت را منعکس می کند.

برای خوب یا بد، اکثر افراد اعتبار کسب و کار شما را بر اساس ظاهر وب سایت و کیفیت اطلاعاتی که ارائه می دهد قضاوت می کنند. بنابراین، داشتن یک طراحی وب مدرن، حرفه ای و محتوای باکیفیت و آموزنده که به ایجاد اعتماد و تثبیت کسب و کار شما به عنوان یک مرجع کمک می کند، بسیار مهم است. این کار بازدیدکنندگان شما را تشویق می‌کند تا با کاوش در وب‌سایت شما برای یافتن اطلاعات اضافی که ممکن است به آنها کمک کند، احساس اطمینان بیشتری کنند و این باعث می‌شود که آنها بخواهند درباره کسب و کار شما بیشتر بیاموزند.

هرچه بازدیدکنندگان مدت بیشتری در وب سایت شما باقی بمانند و بیشتر به شما به عنوان یک مرجع صنعتی اعتماد کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که این افراد را به عنوان مشتری جذب کنید.

نتایج سئو را بهبود می بخشد​

اگر کسی نتواند آن را پیدا کند، وب سایت شما کمکی به رشد کسب و کار شما نخواهد کرد. بنابراین، بسیار مهم است که وب سایتی داشته باشید که به درستی بهینه شده باشد تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد. در حالی که عوامل زیادی بر نتایج سئو تأثیر می‌گذارند – محتوای جامع و آموزنده و بهترین شیوه‌های سئوی پشتیبان ضروری هستند – طراحی وب‌سایت شما نیز تأثیر قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی جستجوی شما خواهد داشت.

یک وب سایت خوب طراحی شده، نتایج سئوی شما را به طرق مختلف بهبود می بخشد، از جمله:

  • استفاده از کد تمیز و مدرن
  • اتخاذ یک طراحی سازگار با موبایل و پاسخگو
  • ارائه یک معماری ناوبری شفاف و به خوبی سازماندهی شده که یافتن اطلاعات مورد نیاز را برای کاربران آسان می کند
  • عناصر بصری جذاب و تعاملی که بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در صفحه نگه می دارد
اکثر پلتفرم‌های سازنده وب‌سایت DIY در توانایی خود برای رسیدگی به موارد ذکر شده در بالا به شدت محدود هستند. با همکاری با یک شرکت طراحی وب با تجربه، می توانید مطمئن باشید که این بهترین روش های مهم طراحی وب در حال گنجاندن هستند تا وب سایت شما به بهترین نتایج ممکن در سئو دست یابد.

این یک پیام برند ثابت ایجاد می کند​

وب سایت شما یکی از مهم ترین فرصت هایی است که برای ساختن برند خود و انتقال داستان خود به مخاطبان هدف دارید. بسیار مهم است که از این فرصت برای آشنایی بیشتر مخاطبان با تصاویر و پیام های برند خود استفاده کنید.

برای رسیدن به این هدف، وب‌سایت شما باید رنگ‌ها، سبک‌ها، فونت‌ها و طرح‌بندی‌ها را در کل سایت داشته باشد. علاوه بر این، این عناصر باید با استانداردهای برند شما مطابقت داشته باشند. این نه تنها برند شما را تقویت می‌کند، بلکه ظاهر حرفه‌ای‌تری را در سرتاسر وب‌سایت شما ایجاد می‌کند که به ماندگاری بازدیدکنندگان در وب‌سایت شما برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند.

علاوه بر انتقال بصری تصویر برند شما، وب سایت شما باید به شما کمک کند تا داستان برند خود را بیان کنید. این تا حدی توسط محتوای وب سایت شما انجام می شود، بلکه توسط عناصر صفحه اصلی و ساختار ناوبری وب سایت شما نیز انجام می شود. این آیتم‌ها باید جنبه‌های مهم داستان و پیام‌های برند شما را برجسته کنند، و بازدیدکنندگان را آسان کند که شرکت شما را با برند شما مرتبط کنند.

هرچه مخاطبان هدف شما بیشتر با برند شما همسو شوند، احتمال بیشتری دارد که با پیام شما ارتباط برقرار کنند. این به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سرنخ تبدیل کنید.

تبدیل ها را بهینه می کند​

یکی از مهمترین اهداف وب سایت شما این است که بازدیدکنندگان را وادار به انجام اقدامات مورد نظر خود کند. اقدامات متداول عبارتند از:

  • پر کردن فرم تماس
  • دانلود یک قطعه از محتوای دروازه‌دار (معمولاً در ازای یک آدرس ایمیل)
  • خرید یک محصول
  • پر کردن نظرسنجی
  • برنامه ریزی برای مشاوره
یک وب سایت خوب به طور کلی به شما کمک می کند افراد بیشتری را برای انجام این اقدامات دلخواه ترغیب کنید - به عبارت دیگر، نرخ تبدیل خود را افزایش خواهید داد. این را می توان به روش های مختلفی انجام داد، از جمله:

  • قرار دادن راهبردی فرم های تماس در مکان هایی که احتمال پرکردن آنها بیشتر است
  • ایجاد دکمه‌های CTA جذاب که برجسته می‌شوند و توجه خواننده را به اقدام مورد نظری که می‌خواهید با کلیک روی دکمه انجام دهند جلب می‌کند.
  • پیاده سازی ربات های چت برای ارائه تجربه بهتر و افزایش تبدیل
  • ساده‌سازی راه‌حل‌های تجارت الکترونیک به‌گونه‌ای که تجربه کاربری عالی را ارائه می‌کنند و خرید محصولات شما را برای بازدیدکنندگان وب‌سایت شما آسان می‌کنند.
هر چه بهتر بتوانید وب سایت خود را برای این تبدیل ها بهینه کنید، احتمال اینکه این بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید بیشتر می شود. در حالی که سازندگان وب سایت DIY توانایی اضافه کردن برخی از این عناصر تبدیل را به وب سایت شما ارائه می دهند، شما کنترل محدودی بر نحوه ساختار آنها دارید. علاوه بر این، برخی از عملکردهای پیچیده وب سایت، به ویژه اگر یک عنصر تجارت الکترونیک در وب سایت شما وجود داشته باشد، زمانی که به تنهایی یک وب سایت می سازید، به سختی می توانید به درستی انجام دهید. کار با یک آژانس طراحی وب با تجربه تضمین می کند که این عناصر عملکرد پیچیده به درستی طراحی شده اند و شما را برای به حداکثر رساندن تبدیل ها تنظیم می کند.
 
بالا