سال ها قبل کمپانی BMW برای جانماندن از کورس رقابت با SUV های بزرگ مرسدس بنز و آئودی که شامل ML وQ7 می شود ، مدل X5 را عرضه کرد و در سال 2004 در پاسخ به نیاز مشتریان مبنی بر ارائه ی یک خودروشاسی بلند با اتاقی کوچکتر و قیمتی ارزانتر از X5 ، مدل X3 را با قرارگیری بر پلتفرم سری 3 به چنته ظهور رساند . SUV اسپرت و لوکسی که رقابت با مرسدس GLK و آئودی Q5 را در سر می پروراند . موفقیت های سری X ، کمپانیBMW را برآن داشت تا مدلی متفاوت از قبل را به خانواده سری X دعوت کند . تا اینکه دو سال پیش X6 متولد شد . خودرویی که برای اولین بار در رده SUV ها تلفیق یک سدان کوپه و یک SUV را در هم آمیخته است . کمپانی BMW همچنان در صدد هرچه کامل تر کردن سری X قدمهای استواری بر می دارد . در سال 2007 خبری از مرکز طراحی کمپانی BMW به بیرون درز پیدا کرد مبنی برارائه ی یک SUV دیگر از سری x با کد x1 برای سال 2012 . در طی این مدت تصاویر و طرح های ضد و نقیضی از این مدل ارائه شد که هر کدام سبکی متفاوت از طراحی را دنبال می کردند ! حال پس از دو سال از از انتشار این خبر به تازگی فردی با نام مارکوس تصاویر جدید ی از طرح X1 را در اینترنت منتشر کرده است که با توجه به دنباله روی از طراحی جدید کمپانی BMW ، به نظر می رسد که طرح نهایی X1 باشد .
طراحی این مدل خط مشیء طراحی جدید کمپانی BMW که از نسل جدید سری 7 آغاز شده است را به دنبال دارد . طرح اصلی بدنه ی X1 که از برادر بزرگتر خود X3 برگرفته شده است به وضوح در شکل دهی بدنه به بالاترین معیارهای کارایی و المان های خاص طراحی یکSUV لوکس ، اسپرت و متفاوت از دیگر همکلاسان دست یافته است . خط برجسته بدنه از جلو پنجره کلیوی BMW آغاز شده و با حجم دهی فوق العاده زیبایی با عبور از چراغها و کاپوت کشیده ی جلوو با رسیدن به ستون A ، به صورت منقطع حرکت خود را باز از سر می گیرد و در این مسیر بالای در و دستگیره های آن را می پیماید و به چراغ عقب که نمونه ی آن را در BMW سری 5 گرن توریسمو 2009 دیده ایم خطم می شود . کاپوت برجسته و فرورفتگی های جانبی X1 را بسیار چشم نواز و با ابهت نشان می دهد .
طرح با وقار X1 به واقع بیانگر قابلیت های اسپرت و دینامیک بالای آن است . درست همان چیزی که از کمپانی BMW انتظار می رود . طراحان روحی از نشاط و پایداری را درX1 دمیده اند . خطوط منسجم بدنه ، حجم آن را بیش از آنچه هست بزرگ جلوه می دهد . طرح چراغ های دوبل جلو که الهام بخش طراحی نوین BMW است با حلقه های LED و فناوری زنون ، بیانگر چشمان تیز بین X1 است. تریم کلی بدنه همانند X3 از جنس پلاستیک و رنگبندی مجزا از بدنه می باشد . این مجموعه شامل اسپویلرهای عضلانی و WHEEL ARCH دور گلگیرهای می شود که تضاد خوبی با رنگ بندی بدنه دارد و همین امر در القای فرمی اسپورت موءثر است .
منبع:وبلاگ دنیای خودرو
طراحی این مدل خط مشیء طراحی جدید کمپانی BMW که از نسل جدید سری 7 آغاز شده است را به دنبال دارد . طرح اصلی بدنه ی X1 که از برادر بزرگتر خود X3 برگرفته شده است به وضوح در شکل دهی بدنه به بالاترین معیارهای کارایی و المان های خاص طراحی یکSUV لوکس ، اسپرت و متفاوت از دیگر همکلاسان دست یافته است . خط برجسته بدنه از جلو پنجره کلیوی BMW آغاز شده و با حجم دهی فوق العاده زیبایی با عبور از چراغها و کاپوت کشیده ی جلوو با رسیدن به ستون A ، به صورت منقطع حرکت خود را باز از سر می گیرد و در این مسیر بالای در و دستگیره های آن را می پیماید و به چراغ عقب که نمونه ی آن را در BMW سری 5 گرن توریسمو 2009 دیده ایم خطم می شود . کاپوت برجسته و فرورفتگی های جانبی X1 را بسیار چشم نواز و با ابهت نشان می دهد .
طرح با وقار X1 به واقع بیانگر قابلیت های اسپرت و دینامیک بالای آن است . درست همان چیزی که از کمپانی BMW انتظار می رود . طراحان روحی از نشاط و پایداری را درX1 دمیده اند . خطوط منسجم بدنه ، حجم آن را بیش از آنچه هست بزرگ جلوه می دهد . طرح چراغ های دوبل جلو که الهام بخش طراحی نوین BMW است با حلقه های LED و فناوری زنون ، بیانگر چشمان تیز بین X1 است. تریم کلی بدنه همانند X3 از جنس پلاستیک و رنگبندی مجزا از بدنه می باشد . این مجموعه شامل اسپویلرهای عضلانی و WHEEL ARCH دور گلگیرهای می شود که تضاد خوبی با رنگ بندی بدنه دارد و همین امر در القای فرمی اسپورت موءثر است .
منبع:وبلاگ دنیای خودرو