alirezakarimi
New member
معرفی HONDA CBR 1000 RR 2012 که به تازگی رونمایی شده است
همانطور که در نوشته های پیشین هم گفته بودیم سنت تغییرات در چهره موتور سیکلت ها توسط کمپانی های بزرگ سازنده همان 2 سال به 2 سال است و اگر چهره آن ها را هم تغییر ندهند بهینه سازی در قسمت های مختلف آن به وجود می آورند تا در کورس رقابت از رقبای بزرگ و قدرتمند خود جا نمانند، در هر صورت برای سال 2012 موتور سیکلت معروف و محبوب و در عین حال قدرتمند هوندا با تغییر چهره و بهینه سازی در اکثر قسمت های این موتور سیکلت به میدان رقابت آمد.
این موتور سیکلت نسبت به مدل قبل تغییرات فراوانی کرده است که از مهم ترین آنها می توان به رنگ آمیزی- تغییر چهره- هندلینگ بهتر- سیستم تعلیق در قسمت عقب و جلو، حجم این موتور به 999.8 سی سی افزایش پیدا کرده است و از لحاظ نیرو و گشتاور و وزن موتور سیکلت جهت راندمان بالاتر، از مدل قبل منطقی تر شده است. CBR جدید ، در چهره هم خشمگین تر از همیشه ظاهر شده و آیرودینامیک و بیشینه سرعت آن هم از فاکتورهایی می باشد که تغییر کرده است، LCD این موتور سیکلت جدید طراحی شده است و علاوه بر لپ تایم 5 حالت تعویض دنده را هم به شما نشان می دهد و می توانید آن را به راحتی تنظیم کنید، این موتور سیکلت پیشرفته و قدرتمند در ماه دسامبر سال جاری به بازار خواهد آمد و قیمت برای مدل پایه آن 13800 دلار و مدل C-ABS آن هم 14800 دلار در نظر گرفته شده است.
.
در لیست این مدل تنوع فراوانی دیده می شود که در هر یک از این موتورسیکلت ها نسبت به یکدیگر تفاوت دارند اما نکته ای که باید گفت این است که نسبت به اتاق قبلی بسیار بهینه شده اند اما اساس این موتور سیکلت جدید همان اتاق قبلی است طوری که متخصصان کمپانی نگفته اند که این یک تولید جدید است بلکه با جراحی کردن موتور سیکلت قبلی این موتور سیکلت ایده آل را پدید آوردند و آن را به یک سوپر بایک واقعی تبدیل کردند، بالانس و پایداری در کنار قدرت و طراحی فنی این موتور سیکلت، CBR 1000 2012 را تبدیل به یک پکیج کامل و آماده برای سوپربایک کرده است البته نکات گفته شده برای 600 سی سی 2012 این کمپانی هم صحت دارد و این مساله نشان دهنده این است که هوندا برای سال 2012 رقابت سختی را با دیگر تولید کنندگان موتور سیکلت های اسپرت خواهد داشت.
.
توجه شما را به مشخصات این موتور سیکلت جلب می کنیم :
مدل : 2012
پیشرانه : 4 سیلندر 16 سوپاپ – 4 زمانه
قطر سیلندر در کورس پیستون : 76×55.1
نسبت تراکم : 12.3 به 1
سیستم سوخت : پاشش سوخت برقی و دو مرحله ای با تراتل 46 میلی متری
قدرت : 175.6 در 12000 دور
.
گشتاور : 112 نیوتن متر در 8500 دور
جعبه دنده : 6 سرعته و انتقال قدرت توسط زنجیر به چرخ عقب
شاسی : آلومینیوم کامپوزیت
ترمزها : دو دیسک 320 میلی متری با کالیپرهای 4 پیستون در جلو و تک دیسک 220 میلی متری
ارتفاع صندلی تا زمین : 820 میلی متر