تیونر معروف آلمانی که در حرفه ی تیونینگ انواع اتومبیل به خصوص اتومبیلهای اسپرت خیابانی تبهر خاصی دارد ، در یک پروژه جدید به سراغ یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت خیابانی ، یعنی پورشه 911 توربو رفته است. هامان در تدارک محصولی است که یک کلاس از رقیبانش بالاتر برود در رده ی لامبورگینی مورسیه لاگو و فراری 599 قرار بگیرد. پورشه 911 توربو بدون تیونینگ نیز یک اتومبیل پرقدرت با شتاب اولیه بسیار خوب می باشد ، که رقیبی جدی برای لامبورگینی گالاردو . فراری اف 430 و دیگر خودروهای اسپرت مطرح خیابانی محسوب می شود. پورشه 911 توربو در نوع عادی و بدون تیونینگ دارای مشخصات قابل توجهی می باشد که برای برخی از افراد همین قدر قدرت ، سرعت و شتاب می تواند نیازشان را بر طرف کند.مشخصات پورشه 911 توربو معمولی به شرح زیر است :
موتور 8/3 لیتری از نوع باکسر ، شامل 6 سیلندر با قدرت 480 اسب بخارکه شتاب9/3 ثانیه و حداکثر سرعت بیش از300 کیلومتر را برای آن به ارمغان می آورد. ولی این مشخصات نتوانسته است برای متخصصان هامان راضی کننده باشد. هامان در تدارک محصولی است که یک کلاس از رقیبانش بالاتر برود در رده ی لامبورگینی مورسیه لاگو و فراری 599 قرار بگیرد. متخصصان هامان در یک اقدام اساسی یک تغییر اساسی در کیت بدنه و موتور به وجود آوده اند که به جرات می توان گفت یک سوپر اسپرت فوق العاده را در نوع خود به وجود آورده اند. متخصصان هامان با تغییر توربو شارژ به نوع بزرگتر که می تواند هوای بیشتری را درون سیلندر تزریق کند و همچنین تغییر در سیستم برنامه ریزی مرکزی خودرو یا همان ای سی یو توانسته اند در یک اقدام جالب با افزایش 150 واحدی ، قدرت موتور را از 480 اسب بخار به 630 اسب بخار برسانند.استفاده از اگزوز دوبل استیل نیز کمک شایانی به افزایش قدرت این اتومبیل کرده است.لازم به ذکر است که شتاب 0 تا 100 اتومبیل نیز به 3/3 رسیده است که چیزی بیش از لامبورگینی مورسیه لاگو و فورد جی تی است.حداکثر سرعت اتومبیل نیز ۳۵۹ کیلومتر میباشد.بالطبع با توجه به افزایش قدرت موتور و به دنبال آن شتاب و سرعت بهتر و بالاتر ، بدنه نیز باید تقویت شود.در همین راستا هامان کیت جدیدی برای محصول خود تدارک دیده است که به معرفی جزء به جزء آن می پردازم : در اولین اقدام متخصصین هامان با کوتاه کردن ستون های سقف به میزان 8 سانتیمتر سقف را کوتاه ترکرده اند تا جایی برای نصب هواکش روی سقف ایجاد شود.این هواکش علاوه بر رساندن هوای اضافه به موتور ، در آیرودینامیک این خودرو نیز نقش دارد ، به نوعی که میتواند نیروی روبه پایین برای چسبندگی بهترخودرو ایجاد کند.
در اقدام بعد متخصصان هامان با نصب سپر و اسپویلر جدید و آیرودینامیک در جلو و عقب سعی در بهبود آیرودینامیک این خودرو داشته اند که به حد زیادی موفق بوده اند.سه هواکش جلوی خودرو میتواند کمک به سزایی به خنک کردن ترمز های این خودرو نماید.در ضمن با نصب چراغ های مه شکن و نصب چراغ راهنمای خطی بر روی سپر جلو ، نمای پویایی به جلوی خودرو بخشیده اند.
در عقب خودرو نیز تغییرات زیادی صورت گرفته است که مهمترین این تغییرات به این شرح است : سپرآیرودینامیک با دو هواکش در کنار برای خنک سازی ، نصب بالچه ی عقب برای بهبود هر چه بهتر آیرودینامیک و چسبندگی خودرو به زمین و شاید مهمترین تغییر عقب که در پورشه 911 توربو ، چه در نوع معمولی و جه در نوع هامان نسبت به 911 معمولی صورت پذیرفته است انتقال اگزوز از کناره ها به وسط است گه چیزی شبیه لامبورگینی مورسیه لاگو است.این اگزوزها در نوع دوبل می باشند که در نوع هامان با نوع اسپرت از جنس آلومینیوم عوض شده اند که صدای به مراتب دلنواز تری نسبت به مدل عادی دارد.
متخصصی هامان همچنین برای چسبندگی بهتر خودرو با زمین از رینگهای معروف 20 اینچی خود با رنگ مشکی مات استفاده کرده اند ، که پیش از این در محصولات دیگر هامان از جمله انواع لامبورگینی و فراری های تیونینگ شده توسط هامان دیده شده است.
شاید بتوان زیباترین تغییری را که در این خودرو توسط هامان صورت پذیرفته است را تغییر زاویه باز شدن درها دانست که شاید تقلیدی از مرسدس اس ال آر مک لارن باشد.این نوع حالت باز شدن درها حالتی بسیار زیبا و کمی رعب آور به این خودرو بخشیده است.
در بخش رنگ و تزئیینات داخلی و خارجی نیز اقداماتی صورت گرفته است از جمله: رنگ آمیزی دو رنگ بدنه. قالب اتومبیل به رنگ سفید صدفی در آمده است که در برخی از قسمت های بیرون خودرو از جمله خط زیر درها و خطی که وسط سپر جلو تا سپر عقب خودرو کشیده شده است ، به رنگ نارنجی مایل به کرم در آمده است که علاوه بر زیبا سازی خودرو کمی حالت فانتزی به اتومبیل بخشده است که ممکن است مورد قبول برخی از افراد نباشد.محفظه موتور نیز بوسیله فیبر کربن خاکستری رنگ و مانیفولدهای نارنجی رنگ ، زیبا سازی شده است.
درون خودرو نیز بوسیله ی چرم مرغوب دو رنگ که در سرتاسر اتاق پوشیده شده است و همچنین استفاده از نمای آلومینیوم در کنسول وسط ، هواکش های کولر ، سر دنده ، قسمتی از روکش در و همچنین پدالها زیبا سازی شده است که رنگ فانتزی آن کمی از حالت اسپرت درون اتاق کم میکند که به نظر می آمد رنگ امیزی تیره این خودرو بیشتر توان این خودرو را جلوه گر می ساخت.