• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

تجزیه و تحلیل وضعیت جوی در سال زراعی 93-94 /فصل اول( مهر- آبان-آذر)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Amir Mohsen

متخصص بخش هواشناسی
CFSv2.z200.20141116.201412.gif



CFSv2.T2m.20141116.201412.gif
 

Cumulonimbus

متخصص هواشناسی

فکر میکنم شما منظورتون در خصوص تقویت و یا تضیف سامانه های کم فشار با تغییر عرض جعرافیایی و در اثر تاثیرات نیروی کوریولیس کره زمین باشه که این فرضیه رو باید با فرمول اثبات کرد که در تخصص من نیست ولی سعی میکنم این مطلب رو با یکی از اساتید در میون بذارم چنانچه به جواب مشخصی رسیدم حتما شما رو در جریان خواهم گذاشت.
شما هم با اساتید دانشگاه تون صحبت کنید و از شون در اینخصوص بپرسید و لطفا جواب رو برای من هم بیارید.

من هم ازصبح منظورم همینه که با بالارفتن عرض جغرافیایی ارتفاع افزایش پیدا میکنه اما دراین تراف سرخ چطور این افزایش رو نداریم؟اتفاقا من ظهری با یکی ازاساتیدم دراین مورد تماس گرفتم وبا تمسخر برگشته و به من میگه که شما خودتون رو به مرکز ملی اقلیم شناسی معرفی کنید و این اکتشافتون رو اونجا ثبت کنید،من سه شنبه درس دارم اونجا با یکی از بهترین استادام کلاس دارم،حتما این موضوع رو با ایشون درمیان میذارم،خلاصه من به چیزی که سریش بشم ولش نمیکنم باید کامل قانع بشم،شما هم به چیز تازه ای دست یافتین منو بی اطلاع نذارین

ممنون

دوست عزیز هادی جان.اتفاقا اینکه سؤال میکنی‌ و به دنبال جواب هستی‌ خیلی‌ خوبه ولی‌ خوب متهم کردن دیگران به خود خواهی‌ به نظرم درست نیست.اینکه شما میگی‌ به هیچ وجه در جایی اسم تراف دریای سرخ نیومده درست نیست. من نمیدونم دادن فلان لینک مثلا چه لذّتی داره اگر واقعا دنبال تفهیم مطلب هستیم حتما خودمون هم تلاش می‌کنیم و منتظر لینک دیگران نیستیم.اما در مورد چیزی که پرسیدی احتمال میدم منظورت افزایش ارتفاع خطوط هم فشار هست .این تراف مخصوص لایه‌های پائین جو هست و همونطور که امیر محسن عزیز گفت در تراز ۱۰۰۰ میلیبار تا ۸۵۰ بهتر میتونی‌ رصدش کنی‌.توی عکس زیر هم که به طور مشخص میبینی‌ که خطوط هم فشار از جنوب به شمال یعنی‌ به سمت عرض‌های بالا افزایش ارتفاع دارن.

5yz99lc9rp3p3y4lwtx.png

سلام
من یکسری توضیحات در مورد مباحثی که دیروز مطرح شد داشتم متاسفانه دیشب وقت نشد الان به عرضتون میرسونم:
ببینید به طور کلی دو نوع کم فشار داریم
1. کمفشارهای دینامیکی (با هسته سرد)


2. کمفشارهای حرارتی(با هسته گرم): این کم فشار ها عموما کم عمق بوده و در سطح زمین قرار دارند.


تراف ها همان زبانه های کم فشار هستند که در هر سطحی می توانند وجود داشته باشند. تراف مورد مناقشه! (تراف دریای سرخ) در حقیقت زبانه ای از یک کم فشار حرارتی سطح زمین است. این هم رفرنسش:


اما در مورد بحث تغییر ارتفاع باید گفت که بدیهی است که در هر سطح فشاری هر چه به سمت بیرون تراف حرکت کنیم ارتفاع افزایش می یابد چون ارتفاع ستون هوا تابعی از متوسط دماست. البته این به نحوه قرارگیری تراف بستگی دارد و الزاما نمیتوان گفت که با افزایش عرض جغرافیایی ارتفاع افزایش می یابد بلکه میتوان گفت که هر چه به مرکز سیستم کمفشار نزدیک شویم ارتفاع کاهش می یابد و هر چه از مرکز دور شویم ارتفاع افزایش می یابد و این تا حد زیادی مستقل از عرض جغرافیایی است. اگرچه به طور کلی عمق جو از استوا به سمت قطب کاهش می یابد. برای فهم بهتر شما باید یک تصور سه بعدی از اتمسفر داشته باشید(عکسهای بالا به تصور بهتر شما کمک می کند). در این حالت سیستم های کم فشار به مانند یک گودال و ترافها هم به منزله دیواره های این گودال هستند.
نا گفته نماند که سیستم های فشاری با حرکت به عرضهای بالاتر یا پایین تر تقویت یا تضعیف میشوند که این خود یک بحث دینامیکی مفصل و نسبتا پیچیده است که از بحث این فروم خارج است.
 

navid_komperes

New member
طبق نقشه های جی اف اس بارش اصلی شمال شرق از پیک دوم بارش از 25 نوامبر تا 3 دسامبر هست که تقریبا باید 15 میلیمتری دشت کنیم.... بازم ایشالا نقشه ها تقویت شن
میانگین بارشها در دسامبر در مشهد : 24.3 میلیمتر
 

aliasgar57

کاربر ويژه
حکایت هوای این روزهای تهران و خیلی از شهر های دیگر!!!!


کاریکاتور/ نبرد نابرابر با آلودگی هوا !

IMG18364524.jpg
 

mahmood600

کاربر ويژه
رئیس پلیس راه استان زنجان در‌گفت‌وگو با تسنیم: رانندگان با توجه به بارش برف در محورهای زنجان، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند [h=2]خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به بارش باران و لغزندگی محورهای مواصلاتی استان زنجان گفت: در گردنه خانچایی استان زنجان با بارش برف روبه‌رو هستیم و رااندگان زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.
139308121341471883992283.jpg
 

mahmood600

کاربر ويژه
در 384 ساعت اینده بطور قابل ملاحظه ای هجوم کانتر های بسیار سرد ضخامت لایه 500-1000 میلی بار را بر روی شمال دریای خزر خواهیم داشت
کانتر بی نظیر 504 دکامتر
پرفشار سطح رمین با هسته 1054 هتروپاسگال

c4bwkowvfpwiaaik9cy.png
 

navid_komperes

New member
آقا این نروژ اصرار داره به برف :خنده1:

Thursday27/11/2014

[TD="bgcolor: #F8FCFD"]21:00–03:00[/TD]
[TD]
04.png
[/TD]
[TD="class: temperature minus, bgcolor: #F8FCFD"]-1°[/TD]
[TD]0.2 mm[/TD]
[TD="class: txt-left, bgcolor: #F8FCFD, align: left"]
vindpil.0000.145.png
Light air, 1 m/s from southeast[/TD]

[TR]
[TD="bgcolor: #F8FCFD"]03:00–09:00[/TD]
[TD="bgcolor: #F8FCFD"]
50.png
[/TD]
[TD="class: temperature minus, bgcolor: #F8FCFD"]-2°[/TD]
[TD="bgcolor: #F8FCFD"]5.5 mm[/TD]
[TD="class: txt-left, bgcolor: #F8FCFD, align: left"]
vindpil.0000.050.png
Light air, 1 m/s from northeast[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]09:00–15:00[/TD]
[TD="bgcolor: #F8FCFD"]
13.png
[/TD]
[TD="class: temperature minus"]-3°[/TD]
[TD="bgcolor: #F8FCFD"]2.3 mm[/TD]
[TD="class: txt-left, align: left"]
vindpil.0000.130.png
Light air, 1 m/s from southeast

[/TD]
[/TR]


 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا