لندرور 2010
گروه تست کنندۀ ما تصمیم گرفت برای تست لندرور LR4 2010 جاده های گل آلود و پر از شیب دهاتهای اسکاتلند را امتحان کند. زاویه های شیب این منطقه به 45 درجه هم می رسید .
سیستم تعلیق هوایی این مدل برای بالا ترین عملکرد طراحی شده است . می توان سیستم Terrain را برروی " گل و RWS " تنظیم کرد تا در مسیرهای لغزنده دچاره مشکل نشوید . همانطور که به بالای تپه می رسیدیم منظره ای که خودمان را برای درگیر شدن با آن آماده کرده بودیم جلوی چشممان ظاهر شد . منطقه وسیعی پراز گل و لای ترمزها را رها کردیم و به سیستم نرم افزاری "کنترل بهتر تپه ها " اطمینان کردیم . اشتباه نکرده بودیم و اطمینان ما بی جا نبود این اتومبیل همه انتظارات ما را برآورده کرد .
هیچ کدام از دارندگان لندرور LR3 هیچ گاه همچنین تجربه ای را نداشتند و شاید حتی نمی دانستند که می شود این اتومبیل را در این حد امتحان کرد . ظاهر بیرونی این اتومبیل را در این حد امتحان کرد . ظاهر بیرونی این اتومبیل خشن و بی احساس است اما پلاستیک های به کار رفته در داخل آن ، منظره زیبائی را به معرض دید شما می گذارد . این مدل لندرور از نظر تزئینات داخلی اتومبیل جدید و نویی است دیگر از آن دکمه های زمخت و یک شکل ، پلاستیک های سخت و سطوح صاف دیگر خبری نیست و بجای آن LR4 از مواد نرم ، برآمدگی های ملایم و زوارهای فلزی شیک و کنترل های جذاب استفاده کرده است . این مدل به دکمۀ استارت بدون کلید ، ترمز پارک کردن الکترونیکی ، بلوتوث و دستگاه ردیابی مجهز شده است .
همچنین در این مدل از برف پاک کن های حساس به باران و چراغهای جدید با نور بالای کمکی اتوماتیک و لامپهای پارک LED استفاده شده است . در داخل این لند رور یک صفحه لمسی 5 اینچی برای کنترل بیشتر نصب شده است . از همه جالب تر ، 5 دوربین بکار رفته در اطراف این اتومبیل است که از چهار طرف دید بسیار خوبی به شما می دهد و حتی می توانید آن را به دلخواه خود زوم کنید . هیچ کدام از این سیستم های برقی هوشمند بدون کمک سیستم شبکه عصبی مرکزی LR4 قابل اجرا نمی باشند . این سیستم که شبکه کنترل منطقه ای یا CAN نام دارد .
این شبکه استاندارد اتومبیل است که به اجزاء الکترونیکی باهوش اجازه ارتباط با یکدیگر و صحبت با یکدیگر را می دهد . لندرورLR4 حدودا 5796 پوند وزن داشته و LR4 2010 حدودا 5833 پوند . این اتومبیل موتور 5 لیتر و 8 سیلندر دارد و کار کرد آن عالی است حدود 375 اسب بخار قدرت داشته و 375 پوند بر فوت گشتاور تولید می کند . .. </SPAN>
در حقیقت LR4 همانند یک اتومبیل سبک تر شتابگیری می کند در 7/5 ثانیه سرعتش به 100 می رسد که یک ثانیه کمتر از LR3 است . جای جدید سیستم تعلیق LR4 نزدیکتر به مرکز ثقل اتومبیل طراحی شده است و این از تمایل به چپ درپیچها کم می کند . آنتی مدلهای بزرگ تر هم تغییرات چشم گیر این اتومبیل است . تایر های 19 اینچی چرخها ، 1 اینچ بیشتر از LR3 بوده تا با ترمز 14.2 سازگارتر باشد . با قیمتی حدود 7500/51 دلار برای اتومبیل پاید و 56/515 دلار برای LR4 HSE لوکس به نظر ما این اتومبیل انتظارات خریدار را به خوبی برآورده می کند .