• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

مباحث عمومی هواشناسی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Amir Mohsen

متخصص بخش هواشناسی
pauldouglas_1387749900_jetMPX.jpg

Jet Stream Explainer. The Twin Cities National Weather Service created the graphic above, showing the location of the jet stream via a “cross-section” in 3-D. The greater the north-south temperature gradient, the faster winds aloft have to blow to keep the atmosphere in equilibrium. When the core of the jet is directly overhead one manifestation is a higher risk of turbulence for aviation.
 

navid_komperes

New member
تا بحال کسی سعی در مدل کردن داده های هواشناسی برا ایران کرده؟ بعد خروجی مدل رو گرفته با واقعیت تطبیق بده؟
 

rahsazan

کاربر ويژه
سه شنبه 03 دی 1392 - Dec 24 2013​

92/10/03 - 14:49



در 3 روز ابتدایی دی‌ماه

وضعیت هوای مشهد در شرایط هشدار قرار گرفت
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: وضعیت هوای مشهد در 3 روز ابتدایی دی‌ماه در شرایط هشدار قرار گرفت.

13920905000485_PhotoA.jpg





حمید صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مشهد، هوای امروز مشهد در وضع هشدار قرار دارد و شاخص کلی کیفیت هوا 120 PSI است.به گفته وی، به افراد حساس، کودکان و افراد سالخورده توصیه می‌شود از وسایل حفاظت تنفسی (ماسک) مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده کنند.صالحی ادامه داد: شاخص کلی کیفیت هوا از صفر تا 50 پی‌اس‌آی در حالت پاک و در وضع عادی، 51 تا 100 مجاز و عادی، از 101 تا 150 آلوده برای افراد حساس بزرگسال و کودک در وضع هشدار، 151 تا 200 آلوده برای همه سنین و در وضع هشدار، 201 تا 300 بسیار ناسالم و در وضع اضطرار و بیشتر از 300 پی‌اس‌آی سمی خطرناک و در وضع بحران است.وی با بیان اینکه طی بارش‌های اخیر وضعیت آلودگی هوای مشهد در شرایط سالم قرار گرفته بود، گفت: با پایان بارش و در شروع ماه دی، آلودگی هوای مشهد دوباره در وضعیت هشدار قرار گرفته است.​
 

Amir Mohsen

متخصص بخش هواشناسی

هادی جوابت باز هم برای من قانع کننده نبود!

در پست قبلی من اطلاعاتی در مورد جت استریک که همون سرعت وزش باد در ترازهای بالای جو هست به جهت راهنمایی به اشتراک گذاشتم و منظور این بود که برای شناسایی یک سامانه باید فاکتورهای زیادی رو بررسی کنید.

مثلا جت استریک( سرعت وزش باد) در سمت چب ناوه زیاد باشه یک تاثیر داره

در سمت راست باشه یک تاثیر دیگه داره!


چقدر رفتی این موارد رو چک کنی هادی ؟
 

heaven1

مدیر بخش هواشناسی


هادی جوابت باز هم برای من قانع کننده نبود!

در پست قبلی من اطلاعاتی در مورد جت استریک که همون سرعت وزش باد در ترازهای بالای جو هست به جهت راهنمایی به اشتراک گذاشتم و منظور این بود که برای شناسایی یک سامانه باید فاکتورهای زیادی رو بررسی کنید.

مثلا جت استریک( سرعت وزش باد) در سمت چب ناوه زیاد باشه یک تاثیر داره

در سمت راست باشه یک تاثیر دیگه داره!


چقدر رفتی این موارد رو چک کنی هادی ؟

هیچکدوم رو چک نکردم چون اعصابم رو این جی اف اس خورد کرده!!!:تعجب2::ناراحت::سوت:
 

Amir Mohsen

متخصص بخش هواشناسی
خوب مجبورم راهنمایی بیشتری کنم:


Images are in the following order from left to right:
250 hPa geopotential height (dam, contours) and wind (m s[SUP]-1[/SUP], shaded)
500 hPa geopotential height (dam, contours) and absolute vorticity (10[SUP]-5[/SUP] s[SUP]-1[/SUP], shaded)
850 hPa geopotential height (dam, contours) and wind (m s[SUP]-1[/SUP], shaded)
MSLP (hPa, solid contours), 1000-500 hPa thickness (m, dashed contours), and PWAT (mm, shaded)

[h=2]Heavy Precipitation Cutoff Cyclone Days
HP_negative_cutoff (n=15)


HP_negative_trough (n=10)


HP_neutral_cutoff (n=14)


HP_neutral_trough (n=35)


HP_positive_cutoff (n=6)


HP_positive_trough (n=11)


[h=2]Low Precipitation Cutoff Cyclone Days
LP_negative_cutoff (n=23)


LP_negative_trough (n=52)


LP_neutral_cutoff (n=42)


LP_neutral_trough (n=37)


LP_positive_cutoff (n=26)


LP_positive_trough (n=38)


[h=2]No Precipitation Cutoff Cyclone Days Note: Since there were so few no precipitation cutoff cyclone days, these days were not subdivided into cutoffs and troughs.

NP_negative (n=5)


NP_neutral (n=9)


NP_positive (n=15)

 

heaven1

مدیر بخش هواشناسی
من همچنان بر شماره 15 اعتقاد دارم امیر محسن عزیز
همه این مواردی هم که گذاشتی را نرفتم چک کنم همون تراز 500 کافی بود!
 

rahsazan

کاربر ويژه
تصاویر مرکز کنترل ترافیک مشهد:

تصاویری که ما میبینیم:
192.168.46.214.jpg

تصاویری که در مرکز میبینن!

image23220.jpg
 

Amir Mohsen

متخصص بخش هواشناسی
این نقشه های زیر قیمت ندارند و دلیل اصلی کم بارشی های این روزها رو بخوبی به تصویر کشیده اند

آپدیت امروز:

28.gif
 

Amir Mohsen

متخصص بخش هواشناسی
وقتی velocity potential در تراز 200 میلی بار مثبت باشه خودش کافیه که رطوبتی به سمت ایران ما نیاد:تعجب2:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا