
کمپانی هیوندای در واردات خودرو به ایران خیلی موفق بوده و تقریبا همیشه بیشترین سهم رو در خودروهای وارداتی داشته. حالا پس از این موفقیت ها تصمیم داره به دنبال توسان و سانتافه ، هیوندای وراکروز (Veracruz) رو که در بعضی از کشور های اروپایی به نام ix-55 شناخته می شه رو وارد کنه تا یه جورایی کلاس خودروهای SUV بزرگ رو هم از آن خودش کنه.
وارکروز در کلاس crossover SUVهای بزرگ و لوکس طبقه بندی می شه که بر روی پلتفرم بزرگ شده ی سانتافه طراحی شده. سال ۲۰۰۶ زمانی که هیوندای بطور رسمی وراکروز رو پرده برداری کرد وراکروز بزرگترین عضو خانواده ی هیوندای شناخته می شد البته تا زمانی که portico به دنیا بیاد. وراکروز هم نام خودش رو همچون توسان و سانتافه از یکی از ایالات مکزیک گرفته. مثل اینکه هیوندای بقدری از تولید وراکروز ذوق زده شده بود که ماشینش رو فرا تر از یه SUV دونست و کلاس جدیدی رو به نام LUV اختراع کرد که از عبارت Luxry utility vehicle گرفته شده بود. به هر حال ایجوری می خواست امکانات رفاهی خودش رو به رخ رقیبانش بکشه.
وراکروز مدل ۲۰۰۸ در سه مدل GLS ، SE و لیمیتد وارد می شه که قیمتاشون چیزی حدود ۵۶ تا ۶۷ میلیون برآورد می شه. پیشرانه و گیربکسی که برای این هیولای ۲ تنی در نظر گرفته شده یه موتور ۳۸۰۰ سی سی ۶ سیلندر وی شکل با گیربکس ۶ سرعته ی شیفت ترونیکه که قابلیت تنظیم دستی رو هم داره. قدرت ۲۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۵ نیوتن متری توسط هر چهار چرخ منتقل شده و توسط سیستم ضد قفل ترمز و سیستم توزیع نیروی ترمز مهار می شوند.