• توجه: در صورتی که از کاربران قدیمی ایران انجمن هستید و امکان ورود به سایت را ندارید، میتوانید با آیدی altin_admin@ در تلگرام تماس حاصل نمایید.

مباحث عمومی هواشناسی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

ماهان.

کاربر ويژه
من نمی‌دونم این دبیر ریاضی محمد بجنوردی انگار دور از جون جضرات مغز خر خورده بود که توی یه امتحان بیست تا سوال شبیه به هم داده. من اگه جای محمد بودم یکی‌اش رو حل می‌کردم و برای بقیه‌اش می‌نوشتم: "حل در منزل توسط دبیر محترم!!!"

ولی حالا خودمونیما، من حس می‌کنم محمد از بجنورد سرکارمون گذاشته، یعنی اینا سوال امتحان نیست، بلکه تکلیف خونه‌ست که اینجوری خواسته بده دست یکی‌ از ماها که براش حل‌اش کنیم :خنده1:
آخه امتحان اینقدر تکراری و حوصله سر بر می‌شه؟!!
 

Amir Mohsen

متخصص بخش هواشناسی
قوچان:

meteogram.php
 

ماهان.

کاربر ويژه
کاملش ایشالا یه 10 - 20 سال دیگه به امید خدا . کوهای تهران و باید تراش بدن فعلا مته شون گیر کرده :خنده1:

توی اتوبان قزوین رشت هم حدود 4 سال یه قطعه‌اش که زودتر ساخته‌ شده بود استفاده می‌شد. تازه محور رشت قزوین در مقابل محور تهران شمال فلترونه!!
 

محمد بجنورد

کاربر ويژه
من نمی‌دونم این دبیر ریاضی محمد بجنوردی انگار دور از جون جضرات مغز خر خورده بود که توی یه امتحان بیست تا سوال شبیه به هم داده. من اگه جای محمد بودم یکی‌اش رو حل می‌کردم و برای بقیه‌اش می‌نوشتم: "حل در منزل توسط دبیر محترم!!!"

ولی حالا خودمونیما، من حس می‌کنم محمد از بجنورد سرکارمون گذاشته، یعنی اینا سوال امتحان نیست، بلکه تکلیف خونه‌ست که اینجوری خواسته بده دست یکی‌ از ماها که براش حل‌اش کنیم :خنده1:
آخه امتحان اینقدر تکراری و حوصله سر بر می‌شه؟!!


آخ آخ!!درد دل منو گفتی!!!نه خدا شاهده،امتحان روز سه شنبه مونه بخدا،بخدا زرنگ ترین دانش آموز کلاس مون هم کلافه شده بود از این سوالا!!!
 

navid-mashhad

کاربر ويژه
من نمی‌دونم این دبیر ریاضی محمد بجنوردی انگار دور از جون جضرات مغز خر خورده بود که توی یه امتحان بیست تا سوال شبیه به هم داده. من اگه جای محمد بودم یکی‌اش رو حل می‌کردم و برای بقیه‌اش می‌نوشتم: "حل در منزل توسط دبیر محترم!!!"

ولی حالا خودمونیما، من حس می‌کنم محمد از بجنورد سرکارمون گذاشته، یعنی اینا سوال امتحان نیست، بلکه تکلیف خونه‌ست که اینجوری خواسته بده دست یکی‌ از ماها که براش حل‌اش کنیم :خنده1:
آخه امتحان اینقدر تکراری و حوصله سر بر می‌شه؟!!

خب ماهان تمام ریاضیات سوم انسانی از اول تا آخرش همینه دیگه کلا باید اول معاله رو مجهولشو پیدا کنی درس بعدی رسم نمودار معادله درس بعدی چند مجهولی و رسم سهمی به وسیله سه نقطه معلوم شده و الی ماشا الله !!
اصلن دوم انسانی آمار داره و اقتصاد که خودش یک درس ریاضی وار هست و به درد رشته های انسانی از جمله مدیریت -علوم اقتصادی - جغرافیا و ... میخوره این ریاضی واقعا نمیدونم به چه دردشون می خوره !!!
 

mohamad$

کاربر ويژه
توی اتوبان قزوین رشت هم حدود 4 سال یه قطعه‌اش که زودتر ساخته‌ شده بود استفاده می‌شد. تازه محور رشت قزوین در مقابل محور تهران شمال فلترونه!!

اره کلا ارتفاعش کمتره . فکونم 1600 متر بلندترین قسمت جاده رشت قزوین باشه ؟ در حالی که جاده چالوس 2600 ( تونل کندوان ) و جاده هراز 2700 ( امام زاده هاشم ) بلند ترین نقاطشون هستن .

این اتوبان تهران شمال معلوم نیست گردنش کجا میشه .
 

محمد بجنورد

کاربر ويژه



:قلیون::قلیون::ذوق زده:

Sunday17 MarchMonday18 MarchTuesday19 MarchWednesday20 MarchThursday21 MarchFriday22 MarchSaturday23 MarchSunday24 MarchMonday25 MarchTuesday26 March
02d.png
03d.png
09.png
13.png
04.png
03d.png
01d.png
02d.png
02d.png
09.png
22°24°12°15°13°
0 mm precipitation per 24 hours0.2 mm precipitation per 24 hours15 mm precipitation per 24 hours6 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours0 mm precipitation per 24 hours1.0 mm precipitation per 24 hours6 mm precipitation per 24 hours



از دوستان عزیز کسی میتونه پیش بینی نروژ رو واسه جنگل گلستان بذاره؟؟هرچی میگردم نمیاره.ممنون:خجالت2::خجالت2:
 

aria_tehran

کاربر ويژه
:خنده1::خنده1:

پروژه آزادراه تهران-شمال که سال 56 کلید خورد و 10 دولت را به خود دید، هنوز از وعده های مسئولان خلاصی ندارد، پروژه ای که می گویند، دولت سازندگی خشت آن را کج گذاشت.
کد خبر: ۳۰۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴


بهره‌برداری احتمالی از قطعه 4 آزادراه تهران-شمال تا پایان سال‌جاری جدیدترین وعده مسئولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص این پروژه پیر است. 16 سال است که چندین وزیر و سرپرست وزارتخانه و مسئول وعده افتتاح پرحاشیه‌ترین پروژه راهسازی ایران را به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود می‌دهند.

بازخوانی پرونده ساخت آزادراه تهران-شمال حاوی نکات جالب توجهی است؛ سال 75 که این پروژه به بنیاد مستضعفان واگذار شد قرار بود در بدترین حالت ممکن ظرف پنج سال به بهره‌برداری برسد، اما پروژه‌ای که در دهه هفتاد آغاز شد و در دهه سوم زندگی خود به سر می‌برد همچنان در سربالایی وعده‌های متعددی گیر کرده است.

در این بین از پنج سال پیش وعده مسئولان رنگ و بوی جدید به خود گرفت و دولتی‌ها همواره یکی از برنامه‌های کاری خود را اتمام آزادراه افسانه‌ای اعلام کرده‌اند. سال 87 حمید بهبهانی که لقب «پدر راه ایران» را یدک می‌کشد، بلافاصله پس از اخذ رای اعتماد مجلس در قامت آخرین وزیر راه و ترابری ایران دو وعده‌ای که هیچ سنخیتی با هم نداشتند را به‌عنوان اولویت‌های کاری خود اعلام کرد. تحرک بخشیدن به روند ساخت آزاد راه تهران-شمال و ساماندهی روابط عمومی وزارت راه و ترابری.

وی برای برنامه اول مکانیسم «بازدیدهای سرزده» را به‌کار برد. در یکی از همین بازدیدها از آزاد راه تهران-شمال بود که بهبهانی به دلیل کندی پیشرفت فیزیکی با الفاظی تند پیمانکار را مورد بازخواست قرار داد. این رویه چندبار دیگر تکرار شد، اما در نهایت بهبهانی زمانی از وزارت راه و ترابری رفت که نه طلسم ساخت آزادراه تهران-شمال شکسته شد و نه این‌که روابط عمومی این وزارتخانه سرو سامانی گرفت. همچنین علی نیکزاد، سرپرست وزارت راه و ترابری وعده افتتاح آزاد راه تهران-شمال را تا پایان دولت دهم داد.

وی اردیبهشت 90 پس از یک بازدید کاملا هماهنگ شده وعده داد قطعه چهار آزادراه تهران-شمال تا پایان سال و قطعه یک نیز سال 91 به بهر‌ه‌برداری می‌رسد، ضمن آن‌که کل پروژه تا پایان کار دولت افتتاح خواهد شد. اما به فاصله‌ای اندک احمد صادقی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور وعده داد قطعات یک و چهار تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

سال 1356 که ساخت این آزادراه در قالب قراردادی پنج ساله به یک شرکت فرانسوی واگذار شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که 35 سال بعد هنوز هم مسئولان وعده افتتاح یک قطعه آنرا می‌دهند. پروژه ای که وزرای متعددی از جمله ترکان، حجتی، شهید دادمان، خرم، رحمتی، بهبهانی و نیکزاد به خود دید ولی به سرانجام نرسید.

دهه هفتاد، هشتاد و دو سال نیز از دهه نود نیز سپری شده است، اما آزادراه تهران-شمال کمی بیش از 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل گذشته نامید کننده آن نمی‌توان به اتمام این پروژه تا افق 1404 هم امیدوار بود.

پیمانکاران و شرکت‌های داخلی و خارجی متعددی در این پروژه حضور داشته‌اند که شماری از آنها طعم بازخواست‌ها و طعنه‌های مسئولان دولتی را چشیده‌اند، اما در این بین وعده‌های دولتی‌ها در خصوص اعلام زمان قطعی بهره‌برداری از آزاد راه تهران-شمال کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه بخشی از وعده‌های بی‌شمار در این زمینه را می‌خوانید:

اردیبهشت 76-میری، مجری وقت طرح: بخش عمده آزادراه تا سال 81 افتتاح می‌شود و کل پروژه در کمتر از هفت سال (سال 83) به اتمام می رسد.

شهریور 79- نویدی، نماینده وزاره راه و ترابری در آزاد راه تهران-شمال اعلام کرد که به دلیل کمبود نقدینگی این آزادراه ساخته نمی شود.

دی 80- میری مجری وقت طرح: در صورت تامین اعتبار قطعه یک آزاد راه دو ساله به بهره برداری می رسد.

خرداد 82- خرم وزیر وقت راه و ترابری: قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال حد فاصل مرزن آباد تا چالوس سال آینده (83) به بهره برداری می رسد.

مهر84- افشار، مدیرعامل وقت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور: اتمام ساخت آزادراه تهران-شمال به قرارداد و نحوه تخصیص اعتبارات آن بستگی دارد.

خرداد 85-رحمتی، وزیر وقت راه و ترابری: قسمت پر تردد آزاد راه تهران-شمال یعنی کن به گچسر تا آخر سال 87 به پایان می رسد.

تیر 85- رحمتی: تمام تلاش ما این است که تا پایان دولت نهم (سال 88) کار احداث آزاد راه تهران-شمال به پایان برسد.

مرداد86- منتظری، مجری وقت ساخت آزادراه ها: ساخت آزادراه تهران-شمال هیچ مشکلی ندارد و توقف عملیات اجرایی این طرح واقعیت ندارد.

خرداد 87- با پیشنهاد رئیس جمهوری کمیته ای ویژه برای رفع مشکلات و تسریع احداث آزاد راه تهران-شمال تشکیل شد.

تیر 87-منتظری: مشکل فاینانس آزادراه تهران-شمال هنوز حل نشده است.

تیر 87- رحمتی، وزیر وقت راه و ترابری: طرح ساخت آزاد راه تهران-شمال جزو اولویت های وزارت راه و ترابری نیست.

مرداد 87- بهبهانی وزیر تازه وارد راه و ترابری: کارهای اساسی آزاد راه تهران-شمال در بخش تونل و پل در حال انجام است.

تیر 88- بهبهانی: در سال های آینده مردم می توانند ظرف 40تا 50 دقیقه از تهران به شمال بروند.

آذر 89- بهبهانی: قطعه 4 آزاد راه تهران-شمال تا اواسط سال آینده (90) و طعه یک هم در دولت دهم به پایان خواهد رسید.

اردیبهشت 90- علی نیکزاد، سرپرست وزارت راه و ترابری: مناطق 3 و 4 آزاد راه تهران-شمال تا پایان سال 91 افتتاح می‌شود و کل پروژه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

فروردین 91- احمد صادقی، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل: قطعه چهارم آزادراه تهران- شمال ( چالوس - مرزان اباد) تابستان امسال (91) به بهره برداری می‌رسد.

اردیبهشت 91- صادقی: قطعه 4 ازاد راه نیمه نخست امسال و قطعه یک نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

خرداد 90- صادقی: قطعه 4 آزاد راه تهران-شمال تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

خرداد 91- نیکزاد: قطعه 4 شهریور امسال به اتمام می رسد و مردم می توانند عید سعید فطر از این مسیر استفاده کنند.

خرداد 91- نیکزاد: ما از ابتدا قول افتتاح قطعات یک و چهار را در دولت دهم داده بودیم.

تیر 90- نیکزاد: بنیاد مستضعفان برای ساخت آزاد راه همکاری نمی‌کند.

مرداد90- هیات وزیران برای تسریع ساخت آزادراه نخستین وزیر راه و شهرسازی ایران را به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری برای اعمال اختیارات هیات وزیران در این پروژه تعیین کرد.

بهمن 90- صادقی: قطعه 4 آزاد راه به طول 20 کیلومتر تا پایان امسال به طور کامل به بهره برداری می رسد.

اسفند 90- صادقی: پرونده 34 ساله آزاد راه تهران-شمال توسط دولت دهم مختومه می شود.

تیر91-نیکزاد:
قول می‌دهیم قطعه یک آزاد راه تهران-شمال را تا پایان دولت فعلی به پایان برسانیم.

مهر 91- صادقی: آنچه مسلم است قطعه 4 آزادراه تهران شمال در پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

آبان 91-صادقی: قطعه 4 آزادراه تهران - شمال تا پایان پاییز امسال افتتاح می‌شود.

آبان 91- صادقی: کنسرسیوم ایرانی وارد شده به قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال، برای آغاز به کار از ما شش ماه فرصت گرفته است. عملیات اجرایی این دو قطعه از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

آذر 91- صادقی: چند کنسرسیوم برای ساخت قطعات 2 و 3 اعلام آمادگی کردند که با یکی از آنها به توافق رسیدیم.

دی 91- نیکزاد: در صورت نبود بارندگی و شرایط جوی نامناسب که مانع کار در قطعه 4 شود، قصد داریم کار ساخت این قطعه را تا دهه فجر امسال به پایان برسانیم.

دی 91- صادقی: به دلیل هزینه بالا چشم‌انداز مشخصی درخصوص قطعات 2 و 3 آزادراه تهران- شمال وجود ندارد.

بهمن 91- صادقی: تا پایان بهمن ماه سال جاری قطعه 4 آزاد راه تهران - شمال به بهره‌برداری می‌رسد.

28 بهمن 91-نیکزاد: جذب کنسرسیوم ایرانی برای ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال میسر نشد.

30 بهمن 91-صادقی: کنسرسیوم ایرانی در حال به روز رسانی مطالعات قطعات 2 و 3 است و به زودی عملیات اجرایی این قطعات اغاز خواهد شد.

به گفته اکبر ترکان وزیر راه و ترابری دولت سازندگی سال 75 فقط به دلیل یک سفارش ساخت آزاد راه مذکور به بنیاد مستضعفان واگذار شد. وی 15 سال بعد یعنی پاییز سال گذشته از این کار خود ابراز پشیمانی کرد و گفت: از درگاه الهی طلب استغفار می‌طلبم که این پروژه را به بنیاد واگذار کردم. آنچه در این بین حائز اهمیت است واگذاری پروژه‌های عمرانی و زیربنایی کشور به شرکت‌ها و پیمانکاران توانمند است که امتحان خود را در اجرای پروژه های مختلف پس داده‌اند.

متاسفانه خشت اول ساخت آزادراه تهران-شمال کج گذاشته شد و امروز با گذشت حدود 16 سال مهم‌ترین دغدغه و گلایه مسئولان قبلی و کنونی وزارت راه و شهرسازی عدم توانمندی پیمانکاران آزاد راه تهران-شمال است. مسئولانی که با وجود آگاهی از این موضوع، وعده‌های فراوانی در خصوص افتتاح و بهره‌برداری از آزادراه افسانه‌ای داده‌اند، اما هیچگاه برنامه‌ای برای وعده ارائه نکرده‌اند. آخرین وعده آنها بهره‌برداری از قطعه 4 این آزادراه تا پایان سال است. وعده‌ای که مدیران بنیاد مستضعفان شک و شبهه زیادی به آن وارد و با قاطعیت اعلام می‌کنند که به دلیل موانع موجود دولت دهم روبان افتتاح قطعه مذکور را قیچی نخواهد کرد.
 

Amir Mohsen

متخصص بخش هواشناسی
[h=2]Another Midwest, Northeast Snowstorm in the Works
sosnowski.png
[h=6]By Alex Sosnowski, Expert Senior Meteorologist [h=5]March 16, 2013; 1:55 PM
Share |

vbraynob.jpg
AccuWeather.com Expert Senior Meteorologist Bernie Rayno discusses the impending snowstorm in the above video.
Areas of heavy snow and strong wind from the Midwest to the Northeast will cause travel problems and could cause power outages.
A major storm will roll out of the northern Rockies later this weekend and will reorganize in the Northeast Monday through Tuesday.
Snow
Heavy snow from the storm will first streak across the northern Plains to the Upper Midwest Sunday into Monday.
590x393_03161739_midwestsnow.jpg

The storm will bring travel problems across the I-94 corridor from Montana to North Dakota and central and northern Minnesota. Cities in the path of the snow include Bismarck and Fargo, N.D., and Minneapolis, Duluth and International Falls, Minn.
In addition to the falling snow causing problems, local whiteouts are also possible.
The significant snow will remain north of Chicago and Detroit with rain and wet snow instead expected with little, if any, of the snow accumulating.
As the northern storm moves farther east, a second storm will form in the vicinity of the Appalachians and Atlantic coast Monday into Tuesday. The new storm will give new intensity to the precipitation in the Northeast, where cold air will linger in northern, interior areas.
Just enough cold air will be around to allow accumulating snow to fall from part of the central Appalachians, including the northern and western suburbs of Washington, D.C., and Baltimore northward to upstate New York and interior/northern New England.
590x393_03161827_snowstorm.jpg

The snow should mix with or change over to rain across most of Pennsylvania, southern New England and points southward, but will fail to do so closer to the Canadian border.
Exactly where the storm remains all-snow across upstate New York and central New England is questionable at this stage.
There is concern that cold air will hold on stubbornly and prevent a changeover to rain from Elmira, N.Y., and neighboring parts of Pennsylvania to Albany, N.Y., to Portland, Maine, and the northern and western suburbs of Boston.
Such a scenario would lead to higher snow totals than currently forecast in the below snowfall map, which accounts for the snow to eventually mix with or change to rain.
590x393_03161813_newsnowmap.jpg

Please visit the AccuWeather.com Winter Weather Center for a larger view of this map. It should be noted that this map does not include the snow that would fall after Tuesday afternoon, which could lead to more of northern New England seeing a snow total of 6 to 12 inches and may push snow totals past a foot in the areas shown above as receiving 6 to 12 inches.
As we have warned about this past week, there is the potential for the rate of snow to be intense and the accumulation heavy and wet. Half a foot of snow or more could fall in a few hours, prior to any mix over or complete change to rain. Enough wet, clinging snow can fall to down tree limbs and power lines in some areas.
Cities that have a chance at receiving this sort of treatment from the storm include Burlington, Vt., Worcester, Mass., Concord, N.H., Augusta and Portland, Maine and Montreal, Quebec.
Where no rain falls across the northern tier, snow totals may even push past a foot.
300x399_03151429_wetsnow.jpg
This Flickr image, also used as a thumbnail, was taken on Jan. 14, 2008, by tracy the astonishing.
A number of locations over the interior mid-Atlantic to central New England could have some sort of combination of rain and snow from the storm.
At this point, it still appears the swath from Washington, D.C., to Philadelphia, New York City and Providence will have all or mostly rain.
RELATED:
Upcoming Northeast Flooding, Coastal Concerns
Winter Weather Center
Growing Season 2013 Outlook: Better for Corn

Wind
The storm has the potential to bring strong enough wind to impact area airports from the Upper Midwest to the East Coast, even where snow is not of great concern. The gusts could also be strong enough to break tree limbs and hence bring sporadic power outages.
As the two storms join forces Monday night into Tuesday, wind gusts on the back side can top 50 mph from Minneapolis to Chicago, Detroit and Cincinnati.
The belt of strong winds can reach farther east as well. Strong winds are possible from Pittsburgh and Buffalo to Philadelphia, Washington, D.C., New York City and Boston on Tuesday and Tuesday night.
Along the New England coast, there is also the potential for strong winds on the front side of the storm system. In parts of the Tennessee Valley, severe thunderstorms would be the mechanism for the risk of damaging winds.
This story was originally published on Friday, March 15, 2013, and was updated by AccuWeather.com Senior Meteorologist Kristina Pydynowski on Saturday, March 16, 2013, at 2:30 p.m. EDT.









[h=3]Comments
[h=6]Comments left here should adhere to the AccuWeather.com Community Guidelines. Profanity, personal attacks, and spam will not be tolerated.









[h=3]More Weather News























 

navid-mashhad

کاربر ويژه
نکنه اون وسطا گنج منج پیدا شده سرش دعواست!!!
آخه اگه میخواستن هیمالیا رو هم سوراخ کنن باید تموم شده بود تا الان:خنده2:
 

pokerface

متخصص هواشناسی
با درود،دوستان می‌شه تاریخ روزی که بارش قابل ملاحظه تابستان در تهران اتفاق افتادو(در ۲-۳ سال اخیر) بگید؟
 

mohamad$

کاربر ويژه
ابتدای مسیر اتوبان تهران شمال از سمت تهران که ایشالا عمر ما قد میده برای دیدنش . مطمئن باشید :خنده2:هنوز 1 کیلومترشم داخل کوه درست نشده .


 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا